BNP Paribas Real Estate Poland Sp. z o.o.: Zaproszenie na spotkanie: Zysk z odpowiedzialności, ESG się opłaca

29-05-2025
 BNP Paribas Real Estate Poland oraz firmy Ahrend i ML System S.A. serdecznie zapraszają do udziału w spotkaniu branżowym, w czasie którego porozmawiamy o ekonomii, rynku nieruchomości i praktycznych rozwiązaniach, które realnie wspierają zrównoważony rozwój.
 
W programie m.in.:

-Krótkie podsumowanie ekonomiczne - Tomasz Tyc, Starszy Ekonomista, BNP Paribas

-Podsumowanie. Rynek inwestycyjny w I kwartale 2025 - Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland

-Podsumowanie. Biura: Warszawa i Regiony w I kwartale 2025 - Małgorzata Fibakiewicz, Dyrektorka Działu Wynajmu Powierzchni Biurowych, BNP Paribas Real Estate Poland

-Budowanie wartości od podstaw. Rozwiązania ESG w BIPV - Trudne skróty, duży efekt dla budynków - Anna Warzybok, Pełnomocnik Zarządu ds. Rozwoju Strategicznego i Kapitałowego, ML System S.A.

-Cyrkularne biuro jako element strategii ESG - Małgorzata Konikiewicz, Commercial Director, Ahrend

-Dyskusja: Zielony rozwój i cyrkularność w cyklu życia nieruchomości




Dołącz do nas i sprawdź potencjał naszej nieruchomości dla swoich Klientów!
Po spotkaniu zapraszamy na poczęstunek
4 Czerwca 2025r. (środa)
9:30 - 12:30 
Audytorium Banku BNP PARIBAS, 
ul. Kasprzaka 2, Warszawa

Spotkanie Stacjonarne (Offline)
Serdecznie zapraszamy do udziału i rejestracji.

Liczba miejsc ograniczona - prosimy o zapis przez formularz. 

--->Zapisz się<---



BNP Paribas Real Estate Poland Sp. z o.o. - more news and informations

Chudzik and Partners Law and Taxes: Wbinar: "REKRUTACJA ZGODNA Z PRAWEM Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY O JAWNOŚCI WYNAGRODZEŃ" - 29 maja 2025 godz. 10:00

28-05-2025

Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu Kurs na prawo pracy, które odbędzie się 29 maja 2025 roku o godz. 10.00.

Podczas webinaru omówimy obowiązki pracodawcy związane z prowadzeniem procesu rekrutacyjnego w sposób zgodny z przepisami Kodeksu pracy. Przedstawimy obowiązujące regulacje oraz nadchodzące zmiany wynikające z przyjętej przez Sejm ustawy o jawności wynagrodzeń.

Omówimy w szczególności:
- jak zgodnie z prawem redagować ogłoszenie o pracę,
- jakie dane można pozyskiwać od kandydata,
- jakie obowiązki informacyjne ma pracodawca,
- planowane zmiany wynikające z ustawy o jawności wynagrodzeń.

Serdecznie zapraszamy do udziału

Termin: 29.05.2025 r. (czwartek)
godz. 10:00

Wszystkie dotychczasowe webinary informacyjne przygotowane przez
CHUDZIK i WSPÓLNICY Prawo i Podatki
już teraz możecie Państwo ponownie obejrzeć na naszym kanale
YouTube: CHUDZIK i WSPÓLNICY Prawo i Podatki
Zachęcamy do subskrybowania!


Chudzik and Partners Law and Taxes - more news and informations

KPMG: Firmy rodzinne stawiają na profesjonalizację i zrównoważony rozwój, co trzecia deklaruje, że osiąga wysokie wyniki finansowe

28-05-2025

Rodzinne przedsiębiorstwa, które wprowadzają formalne struktury zarządcze, angażują się w działania ESG i strategicznie podchodzą do sukcesji znacznie częściej osiągają ponadprzeciętne wyniki. Jak wynika z raportu KPMG „Global family business report 2025”, 32% firm rodzinnych na świecie deklaruje, że osiąga wysokie wyniki finansowe, a wśród nich dominują te, które wdrożyły rady nadzorcze i zarządy. W ciągu ostatnich trzech lat niemal 1 na 5 firm rodzinnych dokonała przejęcia – z czego ponad 60% dotyczyło innych firm rodzinnych. Jednocześnie 80% najlepiej prosperujących firm rodzinnych wykazuje średni lub wysoki poziom efektywności w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 

Wśród firm o wysokich wynikach 66% posiada formalną radę nadzorczą lub zarząd (dla porównania – średnia dla całej próby to 56%). W Europie ten odsetek sięga nawet 72%. Dodatkowo 80% najlepiej prosperujących firm rodzinnych wykazuje średni lub wysoki poziom efektywności w zakresie zrównoważonego rozwoju, co potwierdza, że działania ESG stanowią dziś realną przewagę konkurencyjną.

 

Ważnym czynnikiem sukcesu w firmach rodzinnych jest przedsiębiorczość międzypokoleniowa – organizacje, które potrafią angażować różne generacje w proces podejmowania decyzji strategicznych, mają o ponad 40% większe szanse na osiąganie ponadprzeciętnych wyników.

W kontekście wyzwań związanych z sukcesją i długoterminowym rozwojem, jedynie 21% badanych liderów zadeklarowało zadowolenie z jakości komunikacji wewnątrz rodziny, podczas gdy 40% wskazało na potrzebę jej poprawy. Jednocześnie 37% respondentów wskazało, że posiada jasno określone role i obowiązki w ramach działalności firmy.

Jednym z kluczowych sposobów, w jaki firmy rodzinne redefiniują pojęcie sukcesu, jest przejście od modelu firmy prowadzonej przez założyciela, przez rodzinny model zarządzania, aż po model własnościowy, w którym rodzina pozostaje właścicielem, ale niekoniecznie zarządza operacyjnie. Każdy z tych etapów odzwierciedla zmieniające się relacje pomiędzy rodziną a przedsiębiorstwem. Transformację tę często określa się mianem przejścia od „rodziny w biznesie” do „biznesowej rodziny”. Typowa biznesowa rodzina przyjmuje bardziej uporządkowany i sprofesjonalizowany model funkcjonowania, kładąc nacisk na struktury zarządcze i ład korporacyjny, a także na rozwój odrębnych rad, służących zarządzaniu sprawami rodzinnymi. W niektórych przypadkach skala działalności rodziny jest już na tyle duża, że udział i reprezentacja w radzie rodzinnej podlegają sformalizowanym zasadom i procedurom. W praktyce biznesowa rodzina to taka, która potrafi świadomie wycofać się z codziennego zarządzania i zaufać kompetencjom zewnętrznych menedżerów, pozwalając im w ten sposób skuteczniej zwiększać wartość majątku rodzinnego – mówi Andrzej Bernatek, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Lider doradztwa dla firm prywatnych, KPMG w Polsce.

 

Z badania KPMG wynika również coraz większa rola fuzji i przejęć. W ciągu ostatnich trzech lat niemal 1 na 5 firm rodzinnych dokonała przejęcia – z czego ponad 60% dotyczyło innych firm rodzinnych. Dane te pokazują, że przedsiębiorstwa rodzinne coraz częściej traktują M&A jako narzędzie do skalowania działalności i dywersyfikacji ryzyka.

 

Istotną rolę w strukturze firm rodzinnych aktywnie uczestniczących w procesach M&A odgrywa przedsiębiorczość międzypokoleniowa – około 40% przedsiębiorstw angażujących się w te transakcje wykazywało wysokie zróżnicowanie pokoleń na różnych poziomach działalności biznesowej.

 

Wzrost firm rodzinnych wymaga nie tylko odwagi strategicznej, lecz także umiejętnego zarządzania ich unikalnym kapitałem – relacjami, wartościami oraz długoterminową perspektywą. W procesie dywersyfikacji źródeł przychodów i ekspansji na nowe rynki nie można pominąć jednej z kluczowych przewag firm rodzinnych: autentycznej tożsamości marki, budowanej na wieloletniej historii i wartościach. To właśnie ona stanowi fundament trwałej lojalności klientów i powinna wyznaczać kierunek dalszych działań strategicznych. Równolegle profesjonalizacja zarządzania – poprzez zatrudnianie menedżerów spoza rodziny oraz współpracę z zewnętrznymi doradcami – poszerza kompetencje organizacyjne i otwiera firmę na innowacyjne modele działania. Z kolei inwestowanie w rozwój talentów, szczególnie w przygotowanie młodego pokolenia do roli sukcesorów, stanowi gwarancję ciągłości i stabilności. Zatem wzrost w firmie rodzinnej to złożony proces, który znacznie wykracza poza same wyniki finansowe – odzwierciedla zdolność do ciągłego uczenia się, dzielenia odpowiedzialnością oraz budowania i pielęgnowania relacji, zarówno wewnątrz organizacji, jak i w jej otoczeniu. To efekt równowagi między tradycją a nowoczesnym zarządzaniem – komentuje Krzysztof Szwaja, Partner, Dział Doradztwa Podatkowego, KPMG w Polsce.

 

Więcej informacji oraz pełna treść raportu dostępna jest na stronie: Firmy rodzinne 2025: trendy i wnioski z raportu KPMG - KPMG Poland


KPMG - more news and informations

CRIDO: Webinar: Zintegrowane wdrożenie KSeF w SAP. Technologia, procesy, podatki

28-05-2025
10 czerwca 2025, godz. 10:00-11:00, online

Zapraszamy na bezpłatny webinar, w czasie którego eksperci CRIDO i Apollogic omówią proces wdrażania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) środowisku SAP.

Do wdrożenia nowego obowiązku pozostał mniej niż rok. Każda firma ma swoją specyfikę, a system, z którego na co dzień korzysta, determinuje proces implementacji oraz możliwe wyzwania, które pojawią się po drodze.

Termin: 10 czerwca 2025, godz. 10:00-11:00

Rejestracja: warunkiem dołączenia do webinaru jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Agenda wydarzenia

  • KSeF 2.0 - aktualne informacje kluczowe dla środowiska SAP
  • Wyzwania wdrożenia KSeF w środowisku SAP
  • Kiedy jeden zespół to za mało. Jak zgrać biznes, podatki i IT?
  • KSeF a transformacja do S/4HANA: zagrożenia i synergie
  • Patrząc w przyszłość: KSeF, JPK_CIT i ich znaczenie dla SAP
  • Podsumowanie i sesja Q&A

 

Dla kogo

  • Właściciele/ Członkowie Zarządów
  • Dyrektorzy Finansowi/ Kontrolerzy Finansowi/ Menedżerowie Finansowi
  • Główni Księgowi
  • Osoby odpowiedzialne za system SAP
  • Osoby kierujące projektem wdrożenia KSeF

 

Prelegenci

  • Olga Langowska – ekspertka rozwiązań finansowych, konsultantka wdrożeniowa SAP FI w Apollogic
  • Michał Szwed – partner w zespole Business & Digital Services CRIDO
  • Szymon Kotowicz – starszy konsultant w zespole Business & Digital Services CRIDO

 


CRIDO - more news and informations

Nowe Motywacje sp. z o.o.: Join our free webinar: Mature Sales: Selling Despite Emotions, AI & Uncertainty

28-05-2025

 Join our free webinar "Mature Sales: Selling Despite Emotions, AI & Uncertainty" on June 18, 12:00 PM. Learn how to adapt your sales strategy - register now!


https://lp.nm.com.pl/sprzedaz-dojrzala-webinar


Nowe Motywacje sp. z o.o. - more news and informations

Texet Poland Sp. z o.o.: Spotkanie Polsko-Niemieckiego Koła Gospodarczego: Zrównoważone podejście do życia: biznes, charity, sport

26-05-2025

 Zrównoważony rozwój może przejawiać się na wielu płaszczyznach – od odpowiedzialnych wyborów konsumenckich, przez zaangażowanie społeczne, aż po ambitne sportowe wyzwania. Już 12 czerwca 2025r. o godz. 17:00 spotykamy się w siedzibie firmy TEXET Polska Sp. z o.o. (ul. Krzemowa 1, Złotniki, 62-002 Suchy Las), by porozmawiać o tym, jak łączyć te obszary w spójną i inspirującą całość.

W programie:

- prezentacja zrównoważonej oferty Texet Polska (marki: Harvest, Cottover, Cutter&Buck, Tenson)
- historie biegów charytatywnych – z Australii oraz z Warszawy do Brukseli
- relacja z wyjątkowej wyprawy międzynarodowej kobiecej grupy Kili4Kids do Base Camp pod Mount Everest

Goście specjalni:

Joanna Mirska - Żółkiewska – architektka z Krakowa, uczestniczka ekspedycji Kili4Kids. Wraz z grupą 14 kobiet z różnych krajów (ubranych w odzież marki Tenson) dotarła do Base Camp pod Mount Everest. Łączy wrażliwość na estetykę z działaniami na rzecz społecznej i środowiskowej odpowiedzialności.

Joanna Wieczorek – ekspertka ds. przywództwa, autorka książek o zarządzaniu w kryzysie. W prelekcjach sięga do najnowszej publikacji o Shackletonie, pokazując, jak klasyczne wartości mogą wspierać liderów w wyzwaniach współczesności.

Na Państwa zgłoszenia czekamy do 06.06.2025 pod adresem mailowym dwk@dwk-poznan.pl.

Z poważaniem:
Przemysław Dąbrowski
Karolina Barałkiewicz-Sokal
Gerold Voss


Texet Poland Sp. z o.o. - more news and informations

Rohlig Suus Logistics: Rozwój działalności w Ukrainie

21-05-2025

Rohlig SUUS Logistics uruchomił spółkę w Ukrainie, z siedzibą w Kijowie, umacniając swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Operator posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze ukraińskiego rynku i docenia rosnące gospodarcze znaczenie tego kraju. W nowej lokalizacji oferuje rozbudowany zakres usług logistycznych, w tym transport drogowy, kolejowy, lotniczy i morski, rozwiązania intermodalne oraz obsługę celną.

Spółka w Ukrainie to strategiczna inwestycja w ramach naszej międzynarodowej ekspansji. Wchodząc na kolejny rynek, kontynuujemy koncepcję dywersyfikacji geograficznej, a także konsekwentnie budujemy naszą pozycję jako wiodącego operatora logistycznego w regionie CEECA, czyli Europy Środkowo-Wschodniej i Azji Centralnej. Od lat prowadzimy operacje logistyczne w tym kraju, dlatego otwarcie lokalnej spółki jest kolejnym krokiem w rozwoju naszej działalności.  – mówi Piotr Iwo Chmielewski, Prezes Zarządu Rohlig SUUS Logistics. – W obliczu zmieniającej się sytuacji globalnej oraz dużego potencjału odbudowy zniszczonej gospodarki, obserwujemy rosnące zainteresowanie tym rynkiem – zarówno ze strony inwestorów z Polski, jak i Europy Zachodniej, Azji oraz Stanów Zjednoczonych – dodaje.

Rohlig SUUS Logistics posiada wieloletnie doświadczenie we wspieraniu klientów w rozwoju działalności w Ukrainie – m.in. oferując regularne połączenia w drobnicowym transporcie drogowym z magazynu w Rzeszowie czy realizując przewozy kolejowe i intermodalne. Firma zbudowała również zespół specjalistów do obsługi tego rynku, obejmujący także osoby działające bezpośrednio w Ukrainie.

Wierzymy, że działania wojenne wkrótce zostaną wstrzymane, a przyspieszenie aktywności gospodarczej w Ukrainie stworzy nowe możliwości dla sektora logistyki. Dlatego już dziś chcemy być One Step Ahead – mieć gotowe, sprawdzone rozwiązania na tym rynku. Naszym celem jest wspieranie klientów w rozwoju ich działalności w Ukrainie poprzez dostarczanie kompleksowych usług – podkreśla Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu Rohlig SUUS Logistics, odpowiedzialny za ekspansję międzynarodową w Europie Wschodniej i Azji Centralnej.

W Ukrainie Rohlig SUUS Logistics zapewnia szeroki zakres usług: transport drogowy (całopojazdowy i drobnicowy) w przewozach międzynarodowych oraz na rynku krajowym, fracht kolejowy, lotniczy i morski, rozwiązania intermodalne oraz obsługę celną.

Ukraina to ósmy kraj, w którym Rohlig SUUS Logistics prowadzi działalność. Poza rodzimym rynkiem polskim operator obecny jest także w Czechach, Słowacji, Słowenii, Rumunii, na Węgrzech oraz w Kazachstanie. W sumie SUUS posiada ponad 40 oddziałów, zatrudniając ponad 2500 pracowników.



Rohlig Suus Logistics - more news and informations

KPMG: Upcoming Tax Webinar – Transfer Pricing in Poland

21-05-2025

KPMG is hosting an online webinar focused on current challenges and risks related to transfer pricing for entities with Swedish capital or Swedish entities operating in the Polish market.

The event, organized in cooperation with KPMG Sweden, will take place on May 26 and is tailored exclusively for Swedish taxpayers and capital groups present in Poland.

If any transfer pricing matters are of concern or interest to you, feel free to register for the event via the following link: Transfer Pricing in Poland – key challenges & risks


KPMG - more news and informations

Rohlig Suus Logistics: Wykorzystanie biopaliwa HVO100 w transporcie drogowym

15-05-2025

Rohlig SUUS Logistics wdrożył możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100 w swoich przewozach drogowych. Przeprowadzony pilotaż potwierdził efektywność tego rozwiązania i wykazał, że pozwala ono na redukcję emisji CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0, z uwzględnieniem całego cyklu życia produktu – od produkcji, przez transport, po spalanie. Projekt realizowany jest we współpracy z koncernem UNIMOT.

W SUUSie stawiamy na realne działania, które przekładają się na ograniczenie emisji w łańcuchach dostaw naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności operacyjnej. To ważny element naszej strategii ESG. Dlatego w transporcie drogowym wdrożyliśmy możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100, które może w 100% zastąpić tradycyjny olej napędowy i być stosowane w większości nowszych pojazdów ciężarowych. Nasz pilotaż potwierdził, że HVO pozwala ograniczyć emisję CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0 – mówi Fabian Szmurło, Domestic FTL Product Director w Rohlig SUUS Logistics.

HVO100 to syntetyczne biopaliwo drugiej generacji, produkowane z tłuszczów roślinnych i odpadów. Dostawcą paliwa w tej współpracy jest UNIMOT – polski koncern multienergetyczny specjalizujący się w dystrybucji paliw, zarówno konwencjonalnych, jak i alternatywnych. Obecnie poziom redukcji emisyjności osiągany dzięki zastosowaniu paliwa HVO100 dostarczanego przez UNIMOT wynosi średnio 80-90%, przy czym ostateczna wartość jest uzależniona od specyfiki danej partii.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i partnerów, wspólnie z Rohlig SUUS Logistics przystąpiliśmy do testów biopaliwa HVO100, które powszechnie stosowane jest już w innych krajach europejskich, m.in. w Czechach, na Słowacji czy w państwach skandynawskich. Po przejechaniu 7300 km nie zauważyliśmy znaczących różnic w pracy silnika, komforcie jazdy ani spalaniu w porównaniu do tradycyjnego diesla, za to znacząco obniżyliśmy emisję realizowanych transportów. Planujemy kontynuację projektu – mówi Mariusz Pastuszka, przewoźnik.

Kolejny krok w dekarbonizacji transportu

Wykorzystanie biopaliwa HVO100 w przewozach drogowych wpisuje się w strategię ESG SUUSa, której jednym z założeń jest tworzenie i wdrażanie rozwiązań wspierających klientów w zrównoważonym rozwoju, w tym w redukcji emisji wynikających z transportu i logistyki. To także realizacja celów dekarbonizacyjnych firmy, zatwierdzonych przez SBTi (Science Based Targets initiative). Operator rozwija inne inicjatywy ograniczające CO2 w łańcuchach dostaw – prowadzi projekty z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek w przewozach całopojazdowych, a należąca do grupy kapitałowej spółka SUUS EXPERT realizuje dostawy ostatniej mili z wykorzystaniem elektrycznych samochodów. Firma konsekwentnie rozwija także usługi transportu intermodalnego. Ponadto posiada rozbudowaną sieć nowoczesnych centrów logistycznych z certyfikację BREEAM w Europie Środkowo-Wschodniej, wyposażonych m.in. w panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED oraz systemy monitorujące zużycie mediów.


Rohlig Suus Logistics - more news and informations

Chudzik and Partners Law and Taxes: Webinar - ALTERNATYWNE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW – SKUTECZNE NARZĘDZIA DLA BIZNESU

14-05-2025
ALTERNATYWNE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW – SKUTECZNE NARZĘDZIA DLA BIZNESU
 
 
      Kilka słów o tym, dlaczego nie zawsze warto iść do sądu.
- Negocjacje, mediacje, koncyliacje, arbitraż – które z alternatywnych sposobów rozwiązywania
      sporów najlepiej sprawdzą się w Twoim przypadku?
 - Czy alternatywne sposoby rozwiązywania sporów zawsze są tańsze niż proces sądowy?
      O kosztach i korzyściach w praktyce.
 - Czy alternatywne sposoby zapewniają taką samą ochronę jak wyrok sądu?
      O bezpieczeństwie prawnym i skuteczności ADR.
 - Czy warto korzystać z pomocy profesjonalnego pełnomocnika w ADR?
      Kiedy warto postawić na wsparcie eksperta.
 
     Jeśli któreś z tych pytań wzbudziło Twoją ciekawość, koniecznie dołącz do nas !
 
 
 
Aby uczestniczyć w wydarzeniu należy zarejestrować się bądź wziąć udział
w transmisji na żywo na naszym profilu
 
-Termin: 15.05.2025 r. (czwartek)
- godz. 11:00
 
-Wszystkie dotychczasowe webinary informacyjne przygotowane przez
CHUDZIK i WSPÓLNICY Prawo i Podatki
już teraz możecie Państwo ponownie obejrzeć na naszym kanale
Zachęcamy do subskrybowania!
 
 

Chudzik and Partners Law and Taxes - more news and informations

Designed by i2D