Ericsson: 10 najważniejszych trendów konsumenckich: życie w przyszłości dotkniętej zmianami klimatu

17-01-2023

WedÅ‚ug 83% użytkowników early adopters (wczesnych nabywców technologii) do koÅ„ca roku 2030 Å›wiat osiÄ…gnie, a nawet przekroczy granicÄ™ globalnego ocieplenia o 1,5°C. 59% badanych twierdzi, że innowacje i technologia bÄ™dÄ… miaÅ‚y kluczowe znaczenie w walce z codziennymi wyzwaniami zwiÄ…zanymi ze zmianami klimatycznymi. Przemiany behawioralne wywoÅ‚ane wpÅ‚ywem klimatu mogÄ… doprowadzić do zmian w sposobie i czasie pracy.

Ericsson (NASDAQ: ERIC) przeprowadziÅ‚ badanie ConsumerLab, w którym udziaÅ‚ wzięło ponad 15 000 użytkowników early adopters (wczesnych nabywców nowych technologii) z caÅ‚ego Å›wiata. OdpowiadajÄ…c na zmiany klimatyczne i globalne ocieplenie, blisko 99% respondentów spodziewa siÄ™ proaktywnego korzystania z internetu i rozwiÄ…zaÅ„ cyfrowych. Wyniki badania zostaÅ‚y opracowane w najnowszym corocznym badaniu 10 Hot Consumer Trends “Life in a Climate-Impacted Future”. Jest to dwunasta edycja raportu Ericsson ConsumerLab, który przedstawia obawy i oczekiwania konsumentów oraz indywidualne inicjatywy technologiczne podejmowane do 2030 roku na rzecz klimatu.

83% badanych uważa, że Å›wiat osiÄ…gnie lub przekroczy wskaźnik globalnego ocieplenia o 1,5 stopnia Celsjusza, który wedÅ‚ug miÄ™dzynarodowych standardów uznawany jest za granicÄ™ powyżej której prawdopodobne sÄ… bardziej ekstremalne zjawiska pogodowe oraz negatywne skutki dla klimatu.

Blisko 55% użytkowników early adopters z dużych miast uważa, że zmiana klimatu bÄ™dzie miaÅ‚a negatywny wpÅ‚yw na ich życie i oczekuje, że rozwiÄ…zania cyfrowe przyczyniÄ… siÄ™ do ograniczenia zmian klimatycznych i ochrony Å›rodowiska.

GÅ‚ówne obawy dotyczÄ… kosztów życia, dostÄ™pu do energii, zasobów materialnych oraz bezpieczeÅ„stwa i potrzeby niezawodnej Å‚Ä…cznoÅ›ci w niespokojnych czasach i chaotycznej pogodzie.

Zdecydowana wiÄ™kszość badanych nie tylko wierzy, że zmiany klimatu majÄ… miejsce, ale także, że skutki bÄ™dÄ… miaÅ‚y wiÄ™kszy wpÅ‚yw na ich życie niż obecnie.

Zgodnie z trendem “mniej znaczy wiÄ™cej cyfrowo”, ankietowani przewidujÄ…, że sztuczna inteligencja rozszerzy siÄ™ na styl życia konsumentów – chociażby wspierajÄ…c kupujÄ…cych w korzystaniu z cyfrowych alternatyw wobec produktów fizycznych.

15 000 badanych z 30 miast na caÅ‚ym Å›wiecie oceniÅ‚o 120 pomysÅ‚ów na produkty cyfrowe w 15 dziedzinach życia, poczÄ…wszy od adaptacji codziennoÅ›ci do zmian klimatycznych, koÅ„czÄ…c na sposobach radzenia sobie z trudnymi zjawiskami atmosferycznymi. W oparciu o uzyskane dane, eksperci Ericsson ConsumerLab stworzyli 10 najważniejszych trendów konsumenckich.

10 najważniejszych trendów konsumenckich:

1. CiÄ™cie kosztów
UsÅ‚ugi cyfrowe pomogÄ… konsumentom kontrolować koszty żywnoÅ›ci, energii i podróży w niestabilnych czasach klimatycznych. Ponad 60% badanych jest zaniepokojonych wyższymi kosztami życia w przyszÅ‚oÅ›ci.

2. Stabilna sieć
Niezawodne i odporne poÅ‚Ä…czenia internetowe bÄ™dÄ… zyskiwać na znaczeniu, w miarÄ™ nasilania siÄ™ ekstremalnych zjawisk atmosferycznych. OkoÅ‚o 80% respondentów uważa, że w latach 30-tych XXI wieku inteligentne lokalizatory sygnaÅ‚u wskażą optymalne obszary zasiÄ™gu podczas klÄ™sk żywioÅ‚owych.

3. Mobilność bez poÅ›piechu
Znane nam harmonogramy pracy mogÄ… stać siÄ™ przeszÅ‚oÅ›ciÄ…. Przepisy klimatyczne i efektywność energetyczna zmieniÄ… elastyczność pracy. 68% ankietowanych planowaÅ‚oby swojÄ… aktywność kierujÄ…c siÄ™ optymalizacjÄ… kosztów energii, a nie efektywnoÅ›ciÄ… czasowÄ….

4. Sztuczna inteligencja
Przewiduje siÄ™, że sztuczna inteligencja bÄ™dzie chronić konsumentów podczas nieprzewidywalnej i niestabilnej pogody. Prawie poÅ‚owa użytkowników early adopters twierdzi, że dla wÅ‚asnego bezpieczeÅ„stwa bÄ™dzie używać spersonalizowanych systemów ostrzegania przed zagrożeniami meterologicznymi.

5. Nowy klimat pracy
Korporacyjne ograniczenia Å›ladu wÄ™glowego, rosnÄ…ce koszty i przyspieszona cyfryzacja bÄ™dÄ… ksztaÅ‚tować procedury pracy przyszÅ‚oÅ›ci. Siedmiu na dziesiÄ™ciu ankietowanych przewiduje, że asystenci AI zaplanujÄ… dojazdy, zadania i zasoby, aby zminimalizować Å›lad wÄ™glowy organizacji.

6. Inteligentna woda
Ze wzglÄ™du na zmniejszajÄ…ce siÄ™ zasoby sÅ‚odkiej wody, konsumenci oczekujÄ… inteligentnych instalacji w celu oszczÄ™dzania i ponownego wykorzystania wody. Prawie poÅ‚owa badanych twierdzi, że ich gospodarstwa domowe bÄ™dÄ… używać inteligentnych zbieraczy wody na dachach, balkonach i oknach, otwierajÄ…cych siÄ™ podczas opadów, aby zbierać i oczyszczać wodÄ™ deszczowÄ….

7. Energonomia
Cyfrowe usÅ‚ugi udostÄ™pniania energii mogÄ… zÅ‚agodzić ciężar rosnÄ…cych kosztów energii.
Energia może stać siÄ™ walutÄ… - 65% użytkowników early adopters uważa, że w latach 30-tych. Konsumenci bÄ™dÄ… mogli pÅ‚acić za towary i usÅ‚ugi w kWh za pomocÄ… aplikacji mobilnych.

8. Mniej znaczy więcej cyfrowo
Wirtualne zamienniki produktów mogÄ… stać siÄ™ wyznacznikami statusu. Nadmierna fizyczna konsumpcja może być zarówno kosztowna, jak i spoÅ‚ecznie krytykowana. Dematerializacja nawyków konsumpcyjnych może przyspieszyć - jedna trzecia wczesnych nabywców technologii wierzy, że bÄ™dzie osobiÅ›cie korzystać z aplikacji zakupowych sugerujÄ…cych cyfrowe alternatywy dla produktów fizycznych.

9. Przyroda

W obliczu ciÄ…gÅ‚ych zmian klimatycznych i potencjalnych ograniczeÅ„ w podróżowaniu, doÅ›wiadczanie natury na obszarach miejskich bez podróżowania może być standardem w latach 30-tych. Czterech na dziesiÄ™ciu użytkowników early adopters z miast pragnie osobiÅ›cie korzystać z wirtualnej usÅ‚ugi turystycznej, która pozwoli odwiedzać rezerwaty przyrody i szlaki górskie w czasie rzeczywistym.

10. Oszustwa klimatyczne
Ankietowani sygnalizujÄ…, że wysokie ceny oraz racjonowanie energii i wody wykorzystajÄ… nieuczciwi konsumenci, szukajÄ…cy sposobów obejÅ›cia ograniczeÅ„ Å›rodowiskowych. Ponad poÅ‚owa respondentów spodziewa siÄ™, że hakerzy bÄ™dÄ… nielegalnie korzystać z wody lub elektrycznoÅ›ci za pomocÄ… aplikacji internetowych.

Magnus Frodigh, Head of Ericsson Research powiedziaÅ‚: “Konsumenci podkreÅ›lili, że niezawodna i solidna sieć bÄ™dzie miaÅ‚a kluczowe znaczenie w codziennym życiu i osobistych wysiÅ‚kach na rzecz przeciwdziaÅ‚ania zmianom klimatycznym. SpodziewajÄ… siÄ™, że ekstremalne zmiany pogodowe i negatywny wpÅ‚yw na klimat bÄ™dÄ… coraz bardziej powszechniejsze. Konsumenci oczekujÄ…,że niezawodna Å‚Ä…czność bÄ™dzie dziaÅ‚ać szybko i globalnie

WspóÅ‚autorka raportu, Sara Thorson, Head of Concept Development, Ericsson ConsumerLab, odniosÅ‚a siÄ™ do 6-go trendu raportu, “Inteligentna Woda”: „Zużycie wody może ulec zmianie, jeżeli jej racjonowanie stanie siÄ™ powszechniejsze niż obecnie. Niemal 64% użytkowników early adopters przewiduje, że do lat 30-tych. CodziennoÅ›ciÄ… bÄ™dÄ… regulowane cyfrowo miesiÄ™czne przydziaÅ‚y wody.”

Dr Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer and IndustryLab, zarzÄ…dzajÄ…cym projektem 10 Hot Consumer Trends od czasu jego powstania w 2011 r., podkreÅ›la że badani zwrócili uwagÄ™ na ryzyko niewÅ‚aÅ›ciwego wykorzystywania technologii przeznaczonej do walki ze zmianami klimatycznym: „10-y trend raportu podnosi kwestiÄ™ oszustw klimatycznych. Respondenci dostrzegajÄ… ryzyko nieprzestrzegania przepisów klimatycznych, takich jak niepÅ‚acenie rachunków lub unikanie rejestrowanie danych. Wykorzystanie technologii do obejÅ›cia ograniczeÅ„ Å›rodowiskowych przewidywane jest przez 72% badanych. Jest to ważne ostrzeżenie, które potÄ™guje kluczowÄ… rolÄ™ niezawodnych sieci i usÅ‚ug”.

ŹródÅ‚o: https://media.ericsson.pl/aktualnosci/pr/787359/10-najwazniejszych-trend...


Ericsson - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D