Ericsson: Kluczowa rola inteligentnych urządzeń do roku 2030

17-12-2020

Kluczowa rola inteligentych urzÄ…dzeÅ„ do roku 2030 – raport Ericsson ConsumerLab

Konsumenci oczekujÄ…, że do 2030 roku technologia stanie siÄ™ bardziej elastyczna i interaktywna, a inteligentne urzÄ…dzenia bÄ™dÄ… umożliwiaÅ‚y podejmowanie bardziej proaktywnych, a nawet kreatywnych wyborów w wielu sytuacjach dnia codziennego.

W dziesiÄ…tej edycji raportu Ericsson (NASDAQ: ERIC) 10 gorÄ…cych trendów konsumenckich ConsumerLab podkreÅ›lono przewidywania konsumentów wobec ról, które inteligentne urzÄ…dzenia mogÅ‚yby przyjąć w przyszÅ‚oÅ›ci. Każda z tych ról może być postrzegana jako nowy obszar usÅ‚ug, otwierajÄ…cy wiele możliwoÅ›ci stopniowego rozszerzania inteligentnych sieci na rzecz swoich klientów przez dostawców usÅ‚ug sieci 5G.

Zgodnie z wizjÄ… Ericsson Research rozwój sztucznej inteligencji i technologii mobilnej umożliwi inteligentnym urzÄ…dzeniom bezpiecznÄ… komunikacjÄ™ w sieciach przyszÅ‚oÅ›ci.

W oparciu o wieloletnie badania globalnych trendów raport 10 gorÄ…cych trendów konsumenckich 2030 ConsumerLab przedstawia oczekiwania i przewidywania 50 milionów respondentów z piÄ™tnastu dużych miast.

W badaniu respondenci ocenili 112 koncepcji inteligentnych urzÄ…dzeÅ„ podÅ‚Ä…czonych do internetu od tych ukierunkowanych na czÅ‚owieka po te bardziej racjonalne. W rezultacie otrzymano zestawienie dziesiÄ™ciu ról, które do 2030 roku inteligentne urzÄ…dzenia podÅ‚Ä…czone do internetu mogÄ… przejąć w życiu codziennym. Każdy trend w raporcie przedstawia konkretnÄ… rolÄ™, jakÄ… takie urzÄ…dzenia mogÅ‚yby przyjąć.

Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer & IndustryLab, a także autor raportu mówi: „ByÅ‚em zaskoczony, że oczekiwania konsumentów co do inteligentniejszej Å‚Ä…cznoÅ›ci sÄ… wyższe niż dla jakiegokolwiek innego rodzaju inteligentnych urzÄ…dzeÅ„ podÅ‚Ä…czonych do internetu. Trend Connectivity Gofer obejmuje przewidywania, że urzÄ…dzenia bÄ™dÄ… inteligentnie dopasowywaÅ‚y siÄ™ do wszelkich sygnaÅ‚ów przy użyciu komórki, Wi-Fi i staÅ‚ej Å‚Ä…cznoÅ›ci, a także inteligentnych lokalizatorów sygnaÅ‚u, które kierujÄ… użytkowników do miejsc o optymalnym zasiÄ™gu, nawet w zatÅ‚oczonych obszarach”.

„To wskazuje na możliwoÅ›ci stopniowego rozszerzania inteligentnych sieci na rzecz swoich klientów przez dostawców usÅ‚ug sieci 5G tak, aby obejmowaÅ‚y caÅ‚Ä… gamÄ™ nowych usÅ‚ug, a każda z ról urzÄ…dzeÅ„, jakÄ… przedstawiamy w tym raporcie może być postrzegana jako zupeÅ‚nie nowy obszar usÅ‚ug”.

„Na przykÅ‚ad trend Community Bots podkreÅ›la rolÄ™, jakÄ… inteligencja urzÄ…dzenia mogÅ‚aby przejąć, Å›wiadczÄ…c bardzo potrzebne usÅ‚ugi dla spoÅ‚ecznoÅ›ci. Explainers wysuwajÄ… pomysÅ‚, zgodnie z którym wszystkie urzÄ…dzenia podÅ‚Ä…czone do internetu muszÄ… być w stanie wytÅ‚umaczyć siÄ™ przed użytkownikami, a Sustainability bots skupiajÄ… siÄ™ na wzmożonej potrzebie uzyskania inteligentnych porad dotyczÄ…cych klimatu w okreÅ›lonym miejscu w przyszÅ‚oÅ›ci”.

„To, co wszystkie te potencjalne usÅ‚ugi majÄ… wspólnego to fakt, iż bazujÄ… one na inteligentnej komunikacji pomiÄ™dzy urzÄ…dzeniami, a to wysuwa sieć na pierwszy plan jeszcze bardziej, niż obecnie”.

10 gorÄ…cych trendów konsumenckich na 2030 rok:

Body bots (Boty do ciaÅ‚a): Zafunduj sobie zastrzyk energii – 76 procent konsumentów przewiduje, że bÄ™dÄ… istniaÅ‚y inteligentne kombinezony podtrzymujÄ…ce postawÄ™ ciaÅ‚a.

Guardian angels (AnioÅ‚owie stróżowie): Trzy czwarte respondentów uważa, że strażnicy prywatnoÅ›ci bÄ™dÄ… pomagali oszukać kamery monitoringu i blokować elektroniczne szpiegowanie (snooping).

Community bots (Boty społecznościowe): Siedemdziesiąt osiem procent uważa, że elektroniczne cerbery/ usługi w zakresie nadzoru będą ostrzegały o wszelkich intruzach.

Sustainability bots (Boty ds. zrównoważonego rozwoju): Pogoda w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie ekstremalna – 82 procent respondentów uważa, że urzÄ…dzenia bÄ™dÄ… udostÄ™pniaÅ‚y dane i ostrzegaÅ‚y przed lokalnymi nawalnymi deszczami lub falami upaÅ‚u.

Home officers (Osoby pracujÄ…ce z domu): Praca z domu bez zakÅ‚óceÅ„ – 79 procent twierdzi, że inteligentni mówcy bÄ™dÄ… projektowali wygÅ‚uszajÄ…ce Å›ciany wokóÅ‚ przestrzeni do pracy z domu.

Explainers (WyjaÅ›niacze): Ponad 8 na 10 osób przewiduje powstanie automatycznych systemów do zarzÄ…dzania finansami, które wyjaÅ›niajÄ…, w jaki sposób prowadzone sÄ… inwestycje.

Connectivity gofers (GoÅ„cy Å‚Ä…cznoÅ›ci): Inteligentne lokalizatory sygnaÅ‚u bÄ™dÄ… w stanie wskazać optymalne miejsca z zasiÄ™giem, tak twierdzi 83 procent konsumentów.

Baddie bots (Boty-zÅ‚oczyÅ„cy): ZÅ‚y bot, którego można wytrenować do dokonywania wÅ‚amaÅ„ lub atakowania innych ludzi jest pożądany przez 37 procent użytkowników AR/VR.

Media creators (Kreatorzy mediów): UrzÄ…dzenia bÄ™dÄ… tworzyÅ‚y treÅ›ci. SześćdziesiÄ…t dwa procent uważa, że konsole do gier bÄ™dÄ… tworzyć oryginalne gry w oparciu o przebieg ich gry.

Bossy bots (WÅ‚adcze boty): OkoÅ‚o 7 na 10 osób uważa, że sztuczna inteligencja w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych bÄ™dzie rozumiaÅ‚a TwojÄ… osobowość i tworzyÅ‚a krÄ…g znajomych, który jest dobry dla Twojego dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego.

Zapoznaj siÄ™ z raportem 10 gorÄ…cych trendów konsumenckich 2030 ConsumerLab tutaj

O firmie Ericsson

Ericsson, najwiÄ™kszy na Å›wiecie dostawca technologii i usÅ‚ug dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje spoÅ‚eczeÅ„stwu sieciowemu efektywne rozwiÄ…zania dziaÅ‚ajÄ…ce w czasie rzeczywistym, które pozwalajÄ… nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych spoÅ‚ecznoÅ›ciach na caÅ‚ym Å›wiecie.

DziaÅ‚amy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszÅ‚o 110 000 pracowników. Ericsson zaÅ‚ożony w 1876 roku, ma centralÄ™ w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiÄ…gnęła sprzedaż netto w wysokoÅ›ci 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na gieÅ‚dzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Kontakt dla mediów

Katarzyna PÄ…k
Head of Marketing & Communications
katarzyna.pak@ericsson.com

Ericsson Sp. z o.o.
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
http://media.ericsson.pl


Ericsson - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D