Aktualności
Ericsson: Internet Zmysłów - Ericsson publikuje 10 najważniejszych trendów konsumenkich do roku 2030
2-01-2020- Pionierzy technologiczni przewidujÄ…, że do roku 2030 dziaÅ‚ać bÄ™dzie Internet ZmysÅ‚ów, który bÄ™dzie czynnikiem stymulujÄ…cym nowy model gospodarki opartej na usÅ‚ugach wykorzystujÄ…cych cyfrowe doznania sensoryczne
- RolÄ™ interfejsu użytkownika bÄ™dzie peÅ‚niÅ‚ ludzki mózg, zaÅ› urzÄ…dzenia bÄ™dÄ… reagować na myÅ›li, tworzÄ…c nowy paradygmat interaktywnoÅ›ci
- WiÄ™kszość konsumentów jest przekonana, że Internet ZmysÅ‚ów zapewni bardziej zrównoważony rozwój spoÅ‚eczeÅ„stw
Konsumenci oczekujÄ…, że nowoczesne technologie sieciowe wspóÅ‚pracujÄ…ce z naszymi zmysÅ‚ami wzroku, sÅ‚uchu, smaku, zapachu i dotyku bÄ™dÄ… w roku 2030 w powszechnym użytku, oraz że zaoferujÄ… im one wiele nieznanych dotÄ…d możliwoÅ›ci. Oczekiwania konsumentów dotyczÄ…ce Internetu ZmysÅ‚ów stanowiÄ… jeden z elementów dziewiÄ…tej edycji badania ConsumerLab Hot Consumer Trends przeprowadzonego przez firmÄ™ Ericsson (NASDAQ: ERIC).
Internet ZmysÅ‚ów stanie siÄ™ rzeczywistoÅ›ciÄ… dziÄ™ki takim technologiom jak sztuczna inteligencja (AI), wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR), 5G oraz automatyzacja. Konsumenci przewidujÄ…, że do roku 2030 interakcje oparte na obrazach z ekranów bÄ™dÄ… w coraz wiÄ™kszym stopniu konkurować z doÅ›wiadczeniami multisensorycznymi, które bÄ™dÄ… niemal niemożliwe do odróżnienia od rzeczywistoÅ›ci.
OpierajÄ…c siÄ™ na wynikach kompleksowych badaÅ„, autorzy raportu „Consumer Lab Hot Consumer Trends 2030 przedstawiajÄ… oczekiwania i przewidywania 46 milionów interesujÄ…cych siÄ™ technicznymi nowinkami konsumentów.
Wirtualna rozrywka, zakupy online, kryzys klimatyczny oraz intensyfikacja staraÅ„ na rzecz minimalizowania niekorzystnego wpÅ‚ywu na Å›rodowiska to gÅ‚ówne czynniki, które bÄ™dÄ… stymulować rozwój Internetu ZmysÅ‚ów.
Dr Pernilla Jonsson, Szefowa Ericsson Consumer & IndustryLab i wspóÅ‚autorka raportu zauważa: „Mówimy tu o odejÅ›ciu od wspóÅ‚czesnego internetu opartego na korzystaniu ze smartfonów oraz przejÅ›ciu na bardziej gÅ‚Ä™bokie doÅ›wiadczenia generowane, dziÄ™ki podÅ‚Ä…czeniu do sieci naszych zmysÅ‚ów. Nasz raport stara siÄ™ odpowiedzieć na pytanie jak bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚ Å›wiat, do którego konsumenci bÄ™dÄ… wchodzić, dziÄ™ki okularom obsÅ‚ugujÄ…cym technologiÄ™ rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci. Nie spodziewaliÅ›my siÄ™, że nasi respondenci oczekujÄ… tak szybkich i gruntownych zmian w swoim codziennym życiu. Zmian, które podÅ‚Ä…czÄ… ich zmysÅ‚y do sieci dziÄ™ki sztucznej inteligencji (AI), rzeczywistoÅ›ci wirtualnej (VR), rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci (AR), 5G oraz automatyzacji.”
Dr Michael Björn, szef ds. tematyki badaÅ„ w Ericsson Consumer & IndustryLab oraz wspóÅ‚autor raportu, dodaje: „CzÄ™sto wyobrażamy sobie przyszÅ‚ość jako liniowÄ… zmianÄ™ tego, co znamy dzisiaj. Musimy jednak zastanowić siÄ™ nad szansami i wyzwaniami, jakie przyniesie Å›wiat, w którym wszystkie ludzkie zmysÅ‚y zostanÄ… zdigitalizowane.Takie nowe technologie mogÄ… na przykÅ‚ad odegrać znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w dziaÅ‚aniach klimatycznych i zmniejszaniu emisji dwutlenku wÄ™gla. Wiele wykonywanych przez nas czynnoÅ›ci zostanie zmienionych na formÄ™ cyfrowÄ…, ograniczajÄ…c tym samym negatywny wpÅ‚yw na Å›rodowisko. BÄ™dziemy mogli pójść do pracy, pojechać na wakacje i podróżować po caÅ‚ym Å›wiecie nie ruszajÄ…c siÄ™ z domu.
Konsumenci oczekujÄ… zainteresowania branży tematem prywatnoÅ›ci w Internecie ZmysÅ‚ów. PrzykÅ‚adem jest obawa, iż nasze zmysÅ‚y mogÄ… być zmanipulowane w taki sposób, aby przekonać nas do zakupu konkretnych towarów lub usÅ‚ug. Użytkownicy spodziewajÄ… siÄ™, że wprowadzone zostanÄ… odpowiednie zabezpieczenia, które zagwarantujÄ… im ochronÄ™ przed takimi zagrożeniami.”
10 najważniejszych trendów konsumenckich zwiÄ…zanych z Internetem ZmysÅ‚ów w perspektywie do roku 2030:
- RolÄ™ interfejsu użytkownika peÅ‚ni twój mózg - 59% konsumentów jest przekonanych, że bÄ™dziemy mogli zobaczyć wytyczonÄ… trasÄ™ w okularach VR, po prostu myÅ›lÄ…c o celu podróży
- Brzmi jak ja - 67% konsumentów uważa, że za pomocÄ… mikrofonu bÄ™dÄ… mogli imitować gÅ‚os dowolnej osoby na tyle skutecznie, by oszukać nawet czÅ‚onków jej rodziny.
- Każdy smak, na jaki masz ochotÄ™ - 45% przewiduje, że powstanie wkÅ‚adane do ust urzÄ…dzenie, które bÄ™dzie cyfrowo wzmacniać smak żywnoÅ›ci tak, aby każda potrawa smakowaÅ‚a jak ulubiony przysmak.
- Cyfrowy aromat - OkoÅ‚o 60% respondentów przewiduje, że bÄ™dÄ… mogli cyfrowo odwiedzać lasy lub tereny wiejskie, doÅ›wiadczajÄ…c przy tym wszystkich naturalnych zapachów takich miejsc.
- Totalny dotyk - Ponad 60% badanych przewiduje, że powstanÄ… smartfony z ekranami, które bÄ™dÄ… oddawać ksztaÅ‚t i fakturÄ™ cyfrowych ikonek i przycisków wciskanych przez ich użytkowników.
- PoÅ‚Ä…czona rzeczywistość - 70% respondentów przewiduje, że do 2030 roku Å›wiat gier VR bÄ™dzie nie do odróżnienia od rzeczywistoÅ›ci.
- Weryfikacja prawdziwoÅ›ci - „FaÅ‚szywe wiadomoÅ›ci” mogÄ… zniknąć - poÅ‚owa badanych twierdzi, że do 2030 r. popularność zyskajÄ… serwisy informacyjne, które bÄ™dÄ… pozwalaÅ‚y gruntownie zweryfikować prawdziwość faktów.
- Konsumenci, którzy nie martwiÄ… siÄ™ prywatnoÅ›ciÄ… - PoÅ‚owa respondentów oczekujÄ™, że kwestie prywatnoÅ›ci zostanÄ… w peÅ‚ni rozwiÄ…zane i że bÄ™dÄ… mogli bezpiecznie czerpać korzyÅ›ci ze Å›wiata opartego na danych.
- Zrównoważony rozwój - 6 na 10 ankietowanych twierdzi, że usÅ‚ugi wykorzystujÄ…ce Internet ZmysÅ‚ów sprawiÄ…, że spoÅ‚eczeÅ„stwo bÄ™dzie funkcjonować w bardziej przyjazny dla Å›rodowiska sposób.
- UsÅ‚ugi oddziaÅ‚ywujÄ…ce na zmysÅ‚y - 45% procent konsumentów przewiduje, że powstanÄ… cyfrowe centra handlowe, które podczas zakupów bÄ™dÄ… oddziaÅ‚ywać na wszystkie ich zmysÅ‚y.
Raport Consumer Lab dostępny jest w języku polskim.
Informacje zawarte w raporcie opierajÄ… siÄ™ na prowadzonych od ponad 24 lat globalnych badaniach Ericsson ConsumerLab. GÅ‚ównym źródÅ‚em pozyskiwanych informacji sÄ… ankiety online przeprowadzone w październiku 2019 roku wÅ›ród zaawansowanych użytkowników Internetu w 15 miastach na caÅ‚ym Å›wiecie, takich jak: Bangkok, Delhi, Dżakarta, Johannesburg, Londyn, Mexico City, Moskwa, Nowy Jork, San Francisco, São Paulo, Szanghaj, Singapur, Sztokholm, Sydney oraz Tokio.
Przydatne linki:
ConsumerLab – gÅ‚os konsumenta
Ericsson IndustryLab: głos biznesu, przemysłu i społeczeństwa
Ericsson: 10 najważniejszych trendów konsumenckich w roku 2019
O firmie Ericsson
Ericsson, najwiÄ™kszy na Å›wiecie dostawca technologii i usÅ‚ug dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje spoÅ‚eczeÅ„stwu sieciowemu efektywne rozwiÄ…zania dziaÅ‚ajÄ…ce w czasie rzeczywistym, które pozwalajÄ… nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zrównoważonych spoÅ‚ecznoÅ›ciach na caÅ‚ym Å›wiecie.
DziaÅ‚amy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszÅ‚o 110 000 pracowników. Ericsson zaÅ‚ożony w 1876 roku, ma centralÄ™ w Sztokholmie. W 2016 roku firma osiÄ…gnęła sprzedaż netto w wysokoÅ›ci 222,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na gieÅ‚dzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska
Ericsson - więcej aktualności i informacji