Ericsson: 10 trendów konsumenckich firmy Ericsson na rok 2015

10-12-2014

Nadchodzi koniec roku 2014, więc Ericsson ConsumerLab prezentuje czwartą edycję corocznego raportu, prezentującego najgorętsze trendy konsumenckie 2015 roku.

•Tegoroczny raport 10 Hot Consumer Trends przygotowany przez Ericsson ConsumerLab pokazuje, że konsumenci chcÄ… by technologia i Å‚Ä…czność internetowa zostaÅ‚y zintegrowane ze wszystkimi sferami życia.
•Konsumenci czujÄ… siÄ™ coraz bardziej komfortowo, myÅ›lÄ…c o ideach, które jeszcz niedawno byÅ‚y poza ich wyobrażeniem – jak robotyka i tzw. mind sharing.
•W 2015 roku, konsumenci bÄ™dÄ… częściej oglÄ…dać video w formie streamingu, niż tradycyjny broadcast.

Michael Björn, Head of Research w Ericsson ConsumerLab powiedziaÅ‚:
„Skumulowany efekt wejÅ›cia smartfonów w spoÅ‚eczny mainstream jest zdumiewajÄ…cy. Jako konsumenci, próbujemy nowych aplikacji i zostawiamy te, które poprawiÄ…, wzbogacÄ…, a niekiedy przedÅ‚użą nasze życie. Wykorzystanie aplikacji roÅ›nie w tak szybkim tempie, że nie dostrzegamy nawet, że nasze zachowania zmieniajÄ… siÄ™ szybciej niż kiedykolwiek. UsÅ‚ugi i produkty, które jeszcze nie dawno pozostawaÅ‚y poza sferÄ… wyobraźni, obecnie sÄ… Å‚atwo akceptowane i zdobywajÄ… rynek masowy. Na 5 lat przed 2020 rokiem, przyszÅ‚ość wydaje siÄ™ być bliżej niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.”

Wnioski w raporcie "10 hot consumer trends for 2015 and beyond" pochodzÄ… z globalnego programu badawczego Ericsson ConsumerLab, z wyjÄ…tkowym zorientowaniem w tym roku na użytkowników smartfonów w wieku 15-69 w Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Nowym Jorku, Moskwie, San Francisco, Sao Paulo, Sidnej, Szanghaju i Tokio – statystycznie reprezentujÄ…cych poglÄ…d 85 mln czÄ™stych użytkowników internetu.

Oto 10 trendów konsumenckich na rok 2015 i kolejne lata:

1.Strumieniowa przyszÅ‚ość. Sposoby korzystania z mediów na caÅ‚ym Å›wiecie siÄ™ globalizujÄ…. Widzowie przechodzÄ… do wygodnych w korzystaniu serwisów na życzenie, które dajÄ… dostÄ™p do wideo niezależnie od typu wykorzystywanego urzÄ…dzenia. 2015 bÄ™dzie pod tym wzglÄ™dem historycznym rokiem – wiÄ™cej osób obejrzy wideo w formie strumieniowej niż w typie tradycyjnego broadcastu.

2.Pomocne domy. Konsumenci wykazujÄ… duże zainteresowanie w posiadaniu sensorów w domu, które alarmujÄ… o problemach z elektrycznoÅ›ciÄ…, wodÄ… lub informujÄ… kiedy czlonkowie rodziny wchodzÄ… i wychodzÄ… z domu.

3.Mind sharing. PojawiÄ… siÄ™ nowe sposoby komunikowania, oferujÄ…c nam wiÄ™cej możliwoÅ›ci utrzymania kontaktu z rodzinom i przyjacióÅ‚mi. Wielu użytkowników smartfonów chciaÅ‚oby posiadać ubieralne urzÄ…dzenie, które pozwalaÅ‚oby komunikować siÄ™ z innymi bezpoÅ›rednio poprzez myÅ›li i wierzÄ…, że taka możliwość bÄ™dzie dostÄ™pna masowo przed 2020 rokiem.

4.Smart mieszkaÅ„cy. Idea smart miast jest intrygujÄ…ca – ale wiele z tej “inteligencji” może być tak naprawdÄ™ efektem ubocznym zmian w codziennych zachowaniach mieszkaÅ„ców. Internet powoduje że jesteÅ›my lepiej poinformowani, wiÄ™c w konsekwencji podejmujemy lepsze decyzje. Konsumenci wierzÄ…, że mapy ruchu ulicznego, zużycia energii, aplikacje analizujÄ…ce czystość wody wejdÄ… do mainstream przed 2020 rokiem.

5.Ekonomia dzielenia siÄ™. Jako że internet pozwala nam dzielić siÄ™ informacjÄ… z bezprecendesowÄ… Å‚atwoÅ›ciÄ…, idea ekonomii dzielenia siÄ™ jest potencjalnie ogromna. PoÅ‚owa wszystkich użytkowników smartfonów jest otwarta na pomysÅ‚ wynajmowania wolnych pokoi, urzÄ…dzeÅ„ domowych i sprzÄ™tu rekreacyjnego, ponieważ jest to komfortowe i pozwala oszczÄ™dzić pieniÄ…dze.

6.Cyfrowy portfel. 48 procent użytkowników smartfonów wolaÅ‚oby pÅ‚acić telefonem za kupowane produkty i usÅ‚ugi. 80 procent wierzy, że smartfon zastÄ…pi caÅ‚y portfel jeszcze przed rokiem 2020.

7.Moja informacja. Chociaż dzielenie siÄ™ informacjÄ… dla korzyÅ›ci jest akceptowalne, to użytkownicy smartfonów nie widzÄ… powodu by ujawniać wszystkie swoje dziaÅ‚ania i informacje. 47 procent posiadaczy smartfonów chciaÅ‚oby móc pÅ‚acić online bez podawania jakichkolwiek danych personalnych. 56% chce by caÅ‚a komunikacja w internecie byÅ‚a szyfrowana.

8.DÅ‚uższe życie. Użytkownicy smartfonów widzÄ… niektóre aplikacje i usÅ‚ugi oparte o chmurÄ™ jako potencjalnie dajÄ…ce szanse na zdrowsze i dÅ‚uższe życie. Aplikacje treningowe, pulsometry i talerze, które kalkulujÄ… kalorie w jedzeniu pomagajÄ… przedÅ‚użyć życie użytkownika.

9.Domowe roboty. Konsumenci sÄ… zainteresowanie posiadaniem domowych robotów, które pomogÅ‚yby w codziennych pracach. 64% wierzy że roboty bÄ™dÄ… powszechne w gospodarstawch domowych przed 2020 rokiem.

10.Dzieci Å‚Ä…czÄ… wszystko. Dzieci bÄ™dÄ… wciąż napÄ™dzaÅ‚y rozwój internet w kierunku namacalnym, gdzie fizyczne obiekty sÄ… poÅ‚Ä…czone z sieciÄ…. 46 procent użytkowników smartfonów wierzy, że dzieci gdy dorosnÄ… bÄ™dÄ… oczekiwać, że wszystkie fizycznie przedmioty bÄ™dÄ… poÅ‚Ä…czone z sieciÄ….

Link do raportu znajdą Państwo TUTAJ

www.ericsson.com/pl


Ericsson - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D