Aktualności
DSV Group Poland: Ciężarówką i pociągiem zamiast statkiem pomiędzy Turcją i Wielką Brytanią
7-03-2014Z poczÄ…tkiem roku Grupa DSV uruchomiÅ‚a nowe poÅ‚Ä…czenie intermodalne pomiÄ™dzy TurcjÄ… a WielkÄ… BrytaniÄ…. Serwis jest wspólnym przedsiÄ™wziÄ™ciem dwóch dywizji DSV: Air & Sea oraz Road.
Nowy kontenerowy serwis DSV pomiÄ™dzy TurcjÄ… i WielkÄ… BrytaniÄ… jest uzupeÅ‚nieniem dla funkcjonujÄ…cego już drogowo-morskiego poÅ‚Ä…czenia tzw. DSV Short Sea, operujÄ…cego pomiÄ™dzy portem Cesme w Turcji i wÅ‚oskim Triestem. System drogowo-kolejowy oparty jest na przewozach towarów w 45’ kontenerach. Czas tranzytu dla dostaw w ramach nowego systemu droga-tory jest nieco dÅ‚uższy od bezpoÅ›rednich dostaw drogowych i twa 10-12 dni. RównoczeÅ›nie jest on bardziej przewidywalny i pewny, a dodatkowo oferuje wysokÄ… efektywność i stabilność kosztowÄ…, pozwalajÄ…c na uzyskanie nawet 10-15 proc. oszczÄ™dnoÅ›ci. Dodatkowe atuty nowego serwisu to wyższa punktualność, ustalone harmonogramy odjazdów oraz brak sezonowych wahaÅ„ w podaży taboru. Serwis intermodalny jest także ekologiczny, co jest kluczowym czynnikiem dla niektórych klientów Grupy DSV.
"ZauważyliÅ›my, że z roku na rok roÅ›nie zainteresowanie intermodalnym systemem przewozu towarów, jako sposobem na taÅ„szy transport produktów" – mówi Morten Joergensen, Dyrektor ZarzÄ…dzajÄ…cy DSV Road Turcja. "Coraz nowoczeÅ›niejsza trakcja kolejowa miÄ™dzy WielkÄ… BrytaniÄ… a TurcjÄ…, staÅ‚a siÄ™ realnÄ… alternatywÄ… dla drogowego i morskiego systemu transportu towarów".
Od poczÄ…tku 2014 roku z IstambuÅ‚u na Wyspy Brytyjskie bÄ™dzie można transportować kontenery na dwa sposoby: albo drogÄ… morskÄ… do Triestu (WÅ‚ochy), by stamtÄ…d drogÄ… kolejowÄ… dotrzeć do Zeebrugge (Belgia) lub Rotterdamu (Holandia), albo bezpoÅ›rednio pociÄ…giem z Turcji do Belgii lub Holandii. W obu przypadkach transport odbywa siÄ™ kontenerami o Å‚adownoÅ›ci identycznej do tych, zastosowanych w naczepach drogowych. Wymiary kontenerów 45’ zbliżone sÄ… do objÄ™toÅ›ci standardowej naczepy tzn. 33 europalety. Ich przewagÄ… jest wyższy limit wagowy - do 27 ton.
"Dodatkowo kontenery 45’ wyposażone sÄ… w specjalne zamki oraz wzmocnienia antywÅ‚amaniowe, co zwiÄ™ksza bezpieczeÅ„stwo przewożonych towarów" – mówi PaweÅ‚ Osiak, Business Development Manager w DSV Road Polska. "Sam system transportu intermodalnego w Polsce cieszy siÄ™ coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ…, chociaż obecnie stanowi zaledwie okoÅ‚o 2 proc. Å‚Ä…cznej wartoÅ›ci Å‚adunków. Dla porównania w paÅ„stwach Europy Zachodniej udziaÅ‚ ten wynosi ok. 10 proc. Zatem, jak pokazujÄ… doÅ›wiadczenia z innych krajów, transport intermodalny może być jednym z kierunków rozwoju i optymalizacji przy wsparciu i dalszym inwestowaniu w infrastrukturÄ™ kolejowÄ…".
DSV Group Poland - więcej aktualności i informacji