PKO Bank Polski - Patron SPCC
1. Co spowodowaÅ‚o, że firma postanowiÅ‚a wspóÅ‚pracować w ramach SPCC?
PKO Bank Polski jako nastÄ™pca prawny dawnego Nordea Bank Polska czerpie z doÅ›wiadczeÅ„ przejÄ™tego banku i kontynuuje w ten sposób dobrÄ… tradycjÄ™ wspóÅ‚pracy ze skandynawskimi partnerami. To ważny obszar naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci, co znajduje również potwierdzenie w sposobie organizacji pracy banku. Klienci korporacyjni z rynku skandynawskiego obsÅ‚ugiwani sÄ… bowiem w PKO Banku Polskim w ramach specjalnie utworzonej do tego celu jednostki organizacyjnej – Biura Skandynawskiej BankowoÅ›ci Korporacyjnej w Pionie BankowoÅ›ci MiÄ™dzynarodowej.
2. Skandynawskie wartoÅ›ci w PaÅ„stwa firmie – jak sÄ… postrzegane i implementowane?
Podtrzymujemy i rozwijamy najlepsze praktyki zwiÄ…zane z bankowoÅ›ciÄ… relacyjnÄ…, które również sÄ… bliskie naszemu podejÅ›ciu do biznesu bankowego. Dbamy o to, by relacja z klientami budowana byÅ‚a na szacunku oraz dogÅ‚Ä™bnym zrozumieniu potrzeb biznesowych naszych partnerów i by z tego tytuÅ‚u byÅ‚a dla nich źródÅ‚em dÅ‚ugofalowych korzyÅ›ci.
3. Jak postrzegajÄ… PaÅ„stwo przyszÅ‚ość nie tylko firmy, ale także branży w której PaÅ„stwo dziaÅ‚ajÄ…, na rynku polskim?
W nastÄ™pnej dekadzie bÄ™dziemy w dalszym ciÄ…gu wspierać rozwój gospodarki, która systematycznie nadrabia dystans do krajów Europy Zachodniej, dostarczajÄ…c finansowanie dla przedsiÄ™biorstw i jako najwiÄ™kszy polski bank dziaÅ‚ajÄ…c stabilizujÄ…co na sektor finansowy.
Aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów korporacyjnych, planujemy otwierać oddziaÅ‚y korporacyjne na tych rynkach zagranicznych, na których najbardziej aktywni sÄ… polscy przedsiÄ™biorcy. Pierwszy taki oddziaÅ‚, we Frankfurcie, ruszy jeszcze w 2015 roku.
Spodziewamy siÄ™, że w sektorze bankowym bÄ™dzie postÄ™powaÅ‚ proces konsolidacji. W jego wyniku z rynku prawdopodobnie zniknie część maÅ‚ych banków o niewielkim udziale w rynku, które nie znajdÄ… atrakcyjnej niszy dla prowadzonej przez siebie dziaÅ‚alnoÅ›ci. ZostanÄ… one przejÄ™te przez wiÄ™ksze instytucje.
Jako bank z najwiÄ™kszÄ… bazÄ™ klientów w Polsce dostrzegamy również zmiany zachowaÅ„ i preferencji klientów, które w wyniku wymiany pokoleniowej w nastÄ™pnej dekadzie mogÄ… przebiegać z jeszcze wiÄ™kszÄ… dynamikÄ… niż dotychczas. Dlatego ważne bÄ™dzie budowanie oraz rozwój nowoczesnych narzÄ™dzi komunikacji i obsÅ‚ugi klientów.
4. Jakie korzyści czerpie firma z członkostwa w SPCC?
NajwiÄ™kszÄ… wartoÅ›ciÄ… jest możliwość bezpoÅ›rednich spotkaÅ„ i wymiany opinii w gronie przedstawicieli firm zrzeszonych w SPCC. DziÄ™ki temu jesteÅ›my w stanie lepiej zrozumieć uwarunkowania i oczekiwania naszych skandynawskich partnerów i w konsekwencji lepiej rozwijać naszÄ… ofertÄ™ ukierunkowanÄ… na
zaspokojenie ich potrzeb.
PKO Bank Polski jako nastÄ™pca prawny dawnego Nordea Bank Polska czerpie z doÅ›wiadczeÅ„ przejÄ™tego banku i kontynuuje w ten sposób dobrÄ… tradycjÄ™ wspóÅ‚pracy ze skandynawskimi partnerami. To ważny obszar naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci, co znajduje również potwierdzenie w sposobie organizacji pracy banku. Klienci korporacyjni z rynku skandynawskiego obsÅ‚ugiwani sÄ… bowiem w PKO Banku Polskim w ramach specjalnie utworzonej do tego celu jednostki organizacyjnej – Biura Skandynawskiej BankowoÅ›ci Korporacyjnej w Pionie BankowoÅ›ci MiÄ™dzynarodowej.
2. Skandynawskie wartoÅ›ci w PaÅ„stwa firmie – jak sÄ… postrzegane i implementowane?
Podtrzymujemy i rozwijamy najlepsze praktyki zwiÄ…zane z bankowoÅ›ciÄ… relacyjnÄ…, które również sÄ… bliskie naszemu podejÅ›ciu do biznesu bankowego. Dbamy o to, by relacja z klientami budowana byÅ‚a na szacunku oraz dogÅ‚Ä™bnym zrozumieniu potrzeb biznesowych naszych partnerów i by z tego tytuÅ‚u byÅ‚a dla nich źródÅ‚em dÅ‚ugofalowych korzyÅ›ci.
3. Jak postrzegajÄ… PaÅ„stwo przyszÅ‚ość nie tylko firmy, ale także branży w której PaÅ„stwo dziaÅ‚ajÄ…, na rynku polskim?
W nastÄ™pnej dekadzie bÄ™dziemy w dalszym ciÄ…gu wspierać rozwój gospodarki, która systematycznie nadrabia dystans do krajów Europy Zachodniej, dostarczajÄ…c finansowanie dla przedsiÄ™biorstw i jako najwiÄ™kszy polski bank dziaÅ‚ajÄ…c stabilizujÄ…co na sektor finansowy.
Aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów korporacyjnych, planujemy otwierać oddziaÅ‚y korporacyjne na tych rynkach zagranicznych, na których najbardziej aktywni sÄ… polscy przedsiÄ™biorcy. Pierwszy taki oddziaÅ‚, we Frankfurcie, ruszy jeszcze w 2015 roku.
Spodziewamy siÄ™, że w sektorze bankowym bÄ™dzie postÄ™powaÅ‚ proces konsolidacji. W jego wyniku z rynku prawdopodobnie zniknie część maÅ‚ych banków o niewielkim udziale w rynku, które nie znajdÄ… atrakcyjnej niszy dla prowadzonej przez siebie dziaÅ‚alnoÅ›ci. ZostanÄ… one przejÄ™te przez wiÄ™ksze instytucje.
Jako bank z najwiÄ™kszÄ… bazÄ™ klientów w Polsce dostrzegamy również zmiany zachowaÅ„ i preferencji klientów, które w wyniku wymiany pokoleniowej w nastÄ™pnej dekadzie mogÄ… przebiegać z jeszcze wiÄ™kszÄ… dynamikÄ… niż dotychczas. Dlatego ważne bÄ™dzie budowanie oraz rozwój nowoczesnych narzÄ™dzi komunikacji i obsÅ‚ugi klientów.
4. Jakie korzyści czerpie firma z członkostwa w SPCC?
NajwiÄ™kszÄ… wartoÅ›ciÄ… jest możliwość bezpoÅ›rednich spotkaÅ„ i wymiany opinii w gronie przedstawicieli firm zrzeszonych w SPCC. DziÄ™ki temu jesteÅ›my w stanie lepiej zrozumieć uwarunkowania i oczekiwania naszych skandynawskich partnerów i w konsekwencji lepiej rozwijać naszÄ… ofertÄ™ ukierunkowanÄ… na
zaspokojenie ich potrzeb.