WedÅ‚ug raportu ‘It-anvendelse i virksomheder – EU-sammenligninger 2016’ ("Wykorzystanie IT w firmach – porównanie krajów Unii Europejskiej w 2016 roku’) opracowanego przez duÅ„ski urzÄ…d statystyczny - Danmarks Statistik, duÅ„skie firmy sÄ… liderami w obszarach takich takich jak media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe, sprzedaż internetowa, prÄ™dkość internetu, wykorzystanie stron internetowych, mobilny internet szerokopasmowy oraz chmura obliczeniowa (usÅ‚ugi informatyczne w sieci).
Badania pokazujÄ…, że rozwijajÄ…ce siÄ™ w Danii przedsiÄ™biorstwa znajdujÄ… siÄ™ na zaawansowanym etapie integracji technologii cyfrowych w porównaniu z innymi krajami w Unii Europejskiej.
Odsetek duÅ„skich firm korzystajÄ…cych z mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych wzrósÅ‚ z 40 procent w 2013 roku do 64 procent w 2016 roku. Lepszy wynik odnotowaÅ‚a jedynie Holandia, Norwegia oraz Irlandia.
Aktywność w mediach społecznościowych
Najpopularniejszymi mediami spoÅ‚ecznoÅ›ciowymi sÄ… Facebook i LinkedIn, korzysta z nich aż 84 procent wszystkich dużych podmiotów gospodarczych (zatrudniajÄ…cych ponad 250 pracowników) w Danii – dla porównania unijna Å›rednia w tym obszarze to 63 procent.
Duńskie instytucje są także liderami pod względem reklam internetowych oraz reklam ukierunkowanych na konkretnego odbiorcę: stosuje je ponad 29 procent firm, podczas gdy unijna średnia wynosi 20 procent.
Mniejsze firmy (zatrudniajÄ…ce od 10 do 49 pracowników) w Danii i Niemczech sÄ… na czele rankingu dotyczÄ…cego sprzedaży internetowej - wykorzystuje jÄ… aż 27 procent z nich. Unijna Å›rednia w tym przypadku to 18 procent.
ŹródÅ‚o: cphpost.dk
Zdjęcie: absfreepic.com