Volvo Polska Sp. z o.o.: otrzymało zamówienie z Malmö na 13 elektrycznych autobusów

12-07-2017

Przewoźnik autobusowy Nobina zamówiÅ‚ 13 elektrycznych autobusów Volvo, które zacznÄ… kursować na terenie Malmö pod koniec przyszÅ‚ego roku. Jest to najwiÄ™ksze pojedyncze zamówienie na Volvo 7900 Electric zÅ‚ożone do tej pory i jeden z gÅ‚ównych motorów napÄ™dowych caÅ‚ego ruchu elektrycznych autobusów w Szwecji.
 
„SatysfakcjonujÄ…cy jest fakt, iż jedna z gÅ‚ównych tras Malmö bÄ™dzie kompletnie zelektryfikowana dziÄ™ki cichym i bezemisyjnym autobusom elektrycznym. Funkcjonowanie elektrycznie zasilanych autobusów pozytywnie wpÅ‚ywa na Å›rodowisko, co jest ważne dla wszystkich, którzy mieszkajÄ…, podróżujÄ… lub spÄ™dzajÄ… czas w mieÅ›cie. Jest to trend, który naturalnie chcemy rozwijać” - powiedziaÅ‚ Jörgen Sjöstedt, dyrektor firmy Volvo Buses na rynku skandynawskim. „Wysoce istotny jest również fakt, że znowu staliÅ›my siÄ™ dostawcami dla firmy Nobina, której dostarczamy nasze autobusy od ponad 80 lat. Nobina jest jednym z naszych najważniejszych partnerów.”

Nowe autobusy to model Volvo 7900 Electric. WykorzystujÄ… one o okoÅ‚o 80 procent mniej energii niż odpowiadajÄ…ce im autobusy z napÄ™dem diesla i bÄ™dÄ… zasilane ekologicznÄ… energiÄ… elektrycznÄ… w celu zminimalizowania szkodliwego wpÅ‚ywu na Å›rodowisko i klimat. Akumulatory autobusowe bÄ™dÄ… Å‚adowane na koÅ„cowych przystankach trasy. Proces ten zajmuje od 3 do 6 minut. Autobusy bÄ™dÄ… kursować na trasie nr 7 w Malmö, której dÅ‚ugość wynosi 14,7 km.

Elektryczne autobusy Volvo zaczęły od niedawna kursować w mieÅ›cie Differdange w Luksemburgu. Oprócz w peÅ‚ni zelektryfikowanego autobusu Volvo 7900 Electric, gama elektrycznych pojazdów Volvo Buses obejmuje także modele autobusów hybrydowych i elektryczno-hybrydowych (hybryd typu plug-in). PodsumowujÄ…c, na caÅ‚ym Å›wiecie firma sprzedaÅ‚a ponad 3500 autobusów Volvo z napÄ™dem elektrycznym.

Autobus Volvo 7900 Electric:

  • W peÅ‚ni zasilany elektrycznie, dwuosiowy autobus miejski niskopodÅ‚ogowy, trzydrzwiowy, o dÅ‚ugoÅ›ci 12 metrów.
  • O 80% niższe zużycie energii niż w odpowiadajÄ…cym mu autobusie zasilanym olejem napÄ™dowym.
  • Cichy, bez emisji spalin.
  • Wyposażony w silnik elektryczny i akumulatory litowo-jonowe.
  • Akumulatory Å‚adowane sÄ… na stacjach koÅ„cowych w ciÄ…gu od trzech do szeÅ›ciu minut.

Volvo Polska Sp. z o.o. - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D