Volvo Polska Sp. z o.o.: W 2015 r. Volvo sprzedało ponad pół miliona aut

12-01-2016

W 2015 roku Volvo sprzedało 503 127 aut. To najlepszy wynik w 89-letniej historii tej marki.

PrzeÅ‚amanie bariery póÅ‚ miliona aut byÅ‚o możliwe dziÄ™ki dużemu popytowi na flagowego SUV-a – XC90. To także zasÅ‚uga gÅ‚Ä™bokich zmian w firmie dotyczÄ…cych dziaÅ‚aÅ„ operacyjnych, finansów oraz nowej strategii produktowej.

Volvo zanotowaÅ‚o dobrÄ… sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W Europie wzrosÅ‚a o 10,6% osiÄ…gajÄ…c poziom 269 249 sztuk, co stanowi 53% globalnej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo odnotowaÅ‚o najwiÄ™kszy wzrost sprzedaży od lat – 24,3%. W Chinach pozostaÅ‚a na tym samym poziomie, ale optymizmem napawa zanotowany w tym kraju wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2015, który wyniósÅ‚ 11,4%.

Volvo przewiduje, że trend wzrostowy utrzyma siÄ™ także w 2016 roku. BÄ™dzie to drugi rok z planowanej na cztery lata caÅ‚kowitej wymiany gamy modelowej. Już za kilka dni Volvo pokaże na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit swój kolejny model – S90. Do klientów amerykaÅ„skich trafi wiosnÄ… tego roku.
o

Z satysfakcjÄ… mogÄ™ ogÅ‚osić, że 2015 rok byÅ‚ dla nas rekordowy pod wzglÄ™dem sprzedaży. Po Å›wietnym ubiegÅ‚ym roku wchodzimy teraz w drugÄ… fazÄ™ transformacji naszej firmy. Volvo przestaje być maÅ‚ym producentem, stajÄ…c siÄ™ ważnym graczem na rynku samochodów premium. Kolejne lata przyniosÄ… nam kolejne rekordy – powiedziaÅ‚ Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

o
Plany Volvo sÄ… bardzo ambitne. Volvo dokonuje caÅ‚oÅ›ciowego repozycjonowania swojej marki poprzez caÅ‚kowitÄ… i bardzo szybko postÄ™pujÄ…cÄ… wymianÄ™ wszystkich modeli w ofercie. Aby poprawić Å‚aÅ„cuch dostaw i zaopatrzenie kluczowych rynków, Volvo buduje fabrykÄ™ w Stanach Zjednoczonych. Firma planuje dalszy wzrost sprzedaży w Chinach oraz podwojenie udziaÅ‚ów rynkowych w Europie. Sprzedaż marki w ciÄ…gu kilku lat ma osiÄ…gnąć poziom 800 000 pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, Volvo bÄ™dzie wprowadzać kilka nowych modeli rocznie, rozwija gamÄ™ swoich silników, wprowadza nowe technologie bezpieczeÅ„stwa, w tym funkcje jazdy autonomicznej.

W najbliższych latach Volvo wprowadzi wszystkie modele serii 90 i 60 bazujÄ…ce na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej SPA. Później na rynek trafiÄ… mniejsze modele bazujÄ…ce na pÅ‚ycie CMA. Firma znaczÄ…co zwiÄ™kszy ofertÄ™ swoich aut hybrydowych. Do sprzedaży trafiÄ… hybrydy Å‚Ä…czone z silnikami benzynowymi o czterech, a w przypadku najmniejszych modeli – także o trzech cylindrach. MajÄ… one mieć doskonaÅ‚e osiÄ…gi i dużą moc, a przy tym niski poziom emisji szkodliwych substancji. W ciÄ…gu kilku lat hybrydy majÄ… stanowić jednÄ… dziesiÄ…tÄ… sprzedaży. Pojawi siÄ™ też model w peÅ‚ni elektryczny.
o


Volvo Polska Sp. z o.o. - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D