BALAJCZA Linguistic Services: Partnerem konferencji dla przedstawicieli organizacji pozarzÄ…dowych

30-10-2015

W dniach 26-27 października br. Polski Instytut Praw CzÅ‚owieka i Biznesu, Ambasada Królestwa Niderlandów oraz Krajowy Punkt Kontaktowy OECD zaprosili przedstawicieli organizacji pozarzÄ…dowych do udziaÅ‚u w warsztacie pt. „Plan for a Better Future. The role of the NGOs in the implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights and development of the National Action Plan on Business and Human Rights.” (Rola NGOs we wdrażaniu Wytycznych ONZ dotyczÄ…cych biznesu i praw czÅ‚owieka oraz wypracowaniu Krajowego Planu DziaÅ‚aÅ„ w zakresie biznesu i praw czÅ‚owieka). Warsztat byÅ‚ organizowany we wspóÅ‚pracy z holdenderskim (SOMO), OECD Watch oraz przy wsparciu International Corporate Accountability Roundtable i DuÅ„skiego Instytutu Praw CzÅ‚owieka. Wydarzenie objÄ…Å‚ patronatem honorowym Rzecznik Praw Obywatelskich, dr Adam Bodnar.

Jest nam miło poinformować, że BALAJCZA był Partnerem tego wydarzenia.

Warsztat miaÅ‚ na celu przybliżenie przedstawicielom Å›rodowiska pozarzÄ…dowego problematyki praw czÅ‚owieka i biznesu oraz pogÅ‚Ä™bienie ich wiedzy i kompetencji w tym obszarze aby zwiÄ™kszyć wpÅ‚yw NGOs na wdrażanie Wytycznych ONZ dot. biznesu i praw czÅ‚owieka przez biznes i administracjÄ™ publicznÄ…, oraz aby umożliwić merytoryczny i konstruktywny udziaÅ‚ NGOs w procesie prowadzÄ…cym do wypracowania przez administracjÄ™ publicznÄ… Krajowego Planu DziaÅ‚ania w zakresie biznesu i praw czÅ‚owieka (KPD, ang. National Action Plan on Business and Human Rights (NAP)), prace nad którym majÄ… siÄ™ zacząć jesieniÄ… br. Warsztat stanowiÅ‚ także okazjÄ™ do przedstawienia doÅ›wiadczeÅ„ w ww. zakresie organizacji pozarzÄ…dowych z innych krajów tj. SOMO, ICAR, Sherpa i Bern Declaration.

W czasie warsztatu szczególnÄ… uwagÄ™ zostaÅ‚a poÅ›wiÄ™cona procedurom i mechanizmom dochodzenia sprawiedliwoÅ›ci w sytuacjach naruszenia praw czÅ‚owieka przez przedsiÄ™biorstwa, oraz temu w jaki sposób proces prowadzÄ…cy do wypracowania KPD może zostać wykorzystany do poprawy efektywnoÅ›ci funkcjonowania mechanizmu skargowego zwiÄ…zanego z Krajowym Punktem Kontaktowym OECD w Polsce oraz popularyzacji lub wypracowania innych mechanizmów i procedur skargowych.

Ponadto, w czasie warsztatu podjÄ™ta zostaÅ‚a próba zmapowania oczekiwaÅ„ NGOs odnoÅ›nie ich partycypacji w procesie prac nad KPD oraz zawartoÅ›ci KPD.


BALAJCZA Linguistic Services - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D