Volvo Polska Sp. z o.o.: Volvo Buses dostarczyło 28 przegubowych autobusów hybrydowych do Budapesztu

27-03-2015

28 przegubowych autobusów hybrydowych wyprodukowanych przez Volvo Buses już wozi pasażerów po Budapeszcie. Jest to do tej pory najwiÄ™ksze zamówienie na przegubowÄ… hybrydÄ™ Volvo 7900. Klientem jest wÄ™gierski operator autobusowy T&J Busz.

Przegubowa hybryda Volvo 7900 może pomieÅ›cić wielu pasażerów, charakteryzuje siÄ™  niskim poziomem emisji haÅ‚asu i spalin, a poziom spalania paliwa  jest o 30 procent niższy od porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. Czyni to z niej atrakcyjnÄ… alternatywÄ™ dla dużych miast, gdzie dużą wagÄ™ przywiÄ…zuje siÄ™ do zrównoważonego transportu.

- To naprawdÄ™ dobra wiadomość, że Budapeszt zdecydowaÅ‚ siÄ™ zainwestować w technologiÄ™ hybrydowÄ…. SprzedaliÅ›my ponad 1900 autobusów hybrydowych do miast w 21 krajach, lecz to jest do tej pory najwiÄ™ksze pojedyncze zamówienie jeÅ›li chodzi o przegubowe autobusy hybrydowe - powiedziaÅ‚ Arpad Szucs, Country Manager w Volvo Buses na WÄ™grzech.

W ramach dostawy 28 autobusów, Volvo Buses zapewni także operatorowiT&J Busz usÅ‚ugi serwisowe i konserwacyjne, obejmujÄ…ce również akumulatory, dla wszystkich autobusów, za staÅ‚Ä… miesiÄ™cznÄ… opÅ‚atÄ™.

- Klienci, którzy przechodzÄ… na nowÄ… technologiÄ™ chcÄ… mieć poczucie bezpieczeÅ„stwa, dlatego oferujemy modele biznesowe, w których  odpowiedzialność za konserwacjÄ™, w tym akumulatory, spoczywa na nas, za okreÅ›lonÄ… wczeÅ›niej, staÅ‚Ä… miesiÄ™cznÄ… kwotÄ™ - powiedziaÅ‚ Fredrik Röstad, PrzewodniczÄ…cy Area East Europe w Volvo Buses.

Sprzedaż zostaÅ‚a dokonana we wspóÅ‚pracy z wÄ™gierskÄ… spóÅ‚kÄ… Rába Automotive, która również dostarczyÅ‚a siedzenia do 28 autobusów hybrydowych.

Fakty o przegubowej hybrydzie Volvo 7900
NiskopodÅ‚ogowy trójosiowy autobus przegubowy
Długość: 18 m
Ilość pasażerów: 126
Silnik Diesel: Volvo D5 Euro 6 (240 hp, 900 Nm)
Silnik elektryczny: Volvo I-SAM równolegle hybrydowy (maks.150 kW )
Silnik elektryczny oraz silnik diesla mogą być wykorzystywane razem lub oddzielnie. Na przystankach autobus jest zasilany przez cichy, bezemisyjny silnik elektryczny. Energia wytwarzana w trakcie hamowania silnikiem jest przechowywana w akumulatorach i wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego.

marzec 2015
Więcej informacji: Anna.Nojszewska@volvo.com, tel: 665 980 857


Volvo Polska Sp. z o.o. - więcej aktualności i informacji

Projekt i wykonanie i2D