23 Maja 2011 r. weszÅ‚a w życie duża nowelizacja ustawy o Radiofonii i Telewizji. Najistotniejsze zmiany w ustawie dotyczÄ… kwestii emisji reklam i innych przekazów handlowych.
PoÅ›ród nowych przepisów w tym zakresie przede wszystkim należy zwrócić uwagÄ™ na liberalizacjÄ™ przepisów dotyczÄ…cych tzw. „product placement” tj. lokowania markowych produktów w nadawanych audycjach. Od 23 maja 2011 r. lokowanie produktów w filmach, serialach i audycjach rozrywkowych bÄ™dzie legalne, z tym że po emisji audycji zawierajÄ…cej produkty lokowane konieczne bÄ™dzie wyemitowanie informacji o lokowaniu produktów. Ustawa wprowadza także bezwzglÄ™dny zakaz lokowania produktów w audycjach przeznaczonych dla dzieci.
Zmiana ustawy jest odpowiedziÄ… na rosnÄ…ce zapotrzebowanie rynkowe w zakresie product placement. Dotychczas przedsiÄ™biorcy próbowali obchodzić zakaz poprzez podpisywanie umów sponsorskich.
Nowelizacja przyczyni siÄ™ prawdopodobnie do znacznego wzrostu popularnoÅ›ci tego narzÄ™dzia marketingowego co w dużym stopniu powinno przeÅ‚ożyć siÄ™ na rozwój tego sektora rynku.
Kontakt: Lech Gniady, lg@pnplaw.pl