Ministerstwo Finansów opublikowaÅ‚o projekt nowego rozporzÄ…dzenia regulujÄ…cego kwestie wystawiania i przesyÅ‚ania faktur w formie elektronicznej. Nowe rozporzÄ…dzenie w zamierzeniu Ministerstwa ma na celu liberalizacjÄ™ obecnych standardów przesyÅ‚ania i przechowywania faktur elektronicznych, w taki sposób aby faktury elektroniczne staÅ‚y siÄ™ realnÄ… alternatywÄ… dla faktu papierowych. W porównaniu do obecnie obowiÄ…zujÄ…cego rozporzÄ…dzenia w projekcie miÄ™dzy innymi zrezygnowano z obligatoryjnego stosowania szczególnych technologii przesyÅ‚u elektronicznego faktur. Faktura może być przesÅ‚ana w dowolnym formacie elektronicznym pod warunkiem jednak zapewnienia autentycznoÅ›ci pochodzenia oraz integralnoÅ›ci treÅ›ci faktury. Wymiana danych elektronicznych (EDI) oraz tzw. bezpieczny podpis elektroniczny nie bÄ™dÄ… już jedynymi i obligatoryjnymi metodami zapewniajÄ…cymi autentyczność pochodzenia i integralność elektronicznych faktur.
Kontakt: Paweł Tomasik, pt@pnplaw.pl