Ubezpieczenie oddelegowanego pracownika

3-05-2010

Od 1 maja 2010 r. obowiÄ…zujÄ… nowe przepisy rozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia spoÅ‚ecznego (Dz. U. UE L 200 z 07.06.2004 r.) uchylajÄ…ce poprzednie regulacje w tym zakresie.

Zgodnie z wprowadzonymi zmianami wydÅ‚użony zostaÅ‚ okres oddelegowania pracownika z 12 do 24 miesiÄ™cy, w którym to okresie pracownik może być nadal objÄ™ty ubezpieczeniem kraju, w którym znajduje siÄ™ siedziba pracodawcy. Jeżeli zatem polski pracodawca wysyÅ‚a pracownika do pracy za granicÄ… (obszar UE oraz EOG), a pracownik wykonuje nadal pracÄ™ w jego imieniu i pod jego kierownictwem, pracownik ten może nadal podlegać ubezpieczeniom w Polsce na okres nie przekraczajÄ…cy 24 miesiÄ™cy. Praca ta nie może być wykonywana w zastÄ™pstwie innego pracownika.

Kontakt: Monika Proskura, mpr@pnplaw.pl
 

Projekt i wykonanie i2D