Dostęp obywateli do urzędów za pośrednictwem Internetu

12-04-2010

Parlament uchwaliÅ‚ zmianÄ™ ustawy o informatyzacji dziaÅ‚alnoÅ›ci podmiotów realizujÄ…cych zadania publiczne. PrzyjÄ™ta zmiana wymaga podpisu prezydenta.
Proponowane zmiany umożliwiajÄ… obywatelom oraz przedsiÄ™biorcom skÅ‚adanie dokumentów do urzÄ™dów za poÅ›rednictwem Internetu bez potrzeby opatrywania dokumentów "bezpiecznym podpisem elektronicznym" oraz stwarza podstawy prawne dla funkcjonowania elektronicznej administracji. Dla przykÅ‚adu przepisy ordynacji podatkowej przewidujÄ…, że przedsiÄ™biorca ma prawo wglÄ…du w akta dotyczÄ…ce jego sprawy, sporzÄ…dzania z nich notatek, kopii lub odpisów w lokalu organu podatkowego w obecnoÅ›ci pracownika tego organu. DziÄ™ki proponowanej zmianie przedsiÄ™biorca bÄ™dzie miaÅ‚ dostÄ™p on-line do pism skÅ‚adanych w formie dokumentu elektronicznego i dorÄ™czanych w tej formie przez organ podatkowy.

Kontakt: Mirosław Stefanik, ms@pnplaw.pl
 

Projekt i wykonanie i2D