"Z Danią Bliżej Przyszłości - Energia - Efektywność"

25-03-2010

PROFIL KAMPANII:
Pod hasłem "Z Danią bliżej przyszłości" Ambasada Danii rozpoczęła Kampanię promującą duńską myśl technologiczną oraz duńskie rozwiązania dotyczące energooszczędności w budownictwie oraz mieszkalnictwie, w których to dziedzinach duńskie firmy od dawna przodują na rynku europejskim.

W Kampanii "Z Danią Bliżej Przyszłości - Energia - Efektywność" partnerują Ambasadzie Danii firmy duńskie, których rozwiązania służą podniesieniu efektywności wykorzystania energii w budownictwie i przemyśle a tym samym przyczyniają się do obniżenia zanieczyszczenia środowiska i zmniejszenia kosztów użytkowania energii. Są to firmy od wielu lat znane na polskim rynku, takie jak: Danfoss, Grundfos, Velux oraz Rockwool.
Dania, będąc liderem na liście krajów, które mogą się poszczycić skutecznymi metodami gospodarowania energią (oszczędność paliw, elektrociepłownie przyjazne środowisku, siłownie wiatrowe, systemy pozyskiwania energii z biomasy, technologie konwersji np.: gazyfikacji) jak i ekspertami o międzynarodowej sławie w dziedzinie efektywności energetycznej, pragnie dzielić się swoimi doświadczeniami z Polską.
Dzięki trzem prowadzonym dotychczas kampaniom "Branding Denmark" wzmocniona została pozycja Danii jako marki na polskim rynku. Kampanie zaowocowały budową pozytywnego wyobrażenia o duńskich produktach i usługach, zarówno wśród potencjalnych partnerów biznesowych, jak i konsumentów. Dzięki działaniom skoncentrowanym na różnych grupach docelowych także wśród władz samorządowych wzmocniony został wizerunek Danii jako poważanego inwestora.
Tegoroczna Kampania rozpoczyna się z początkiem września 2006 i będzie trwała do końca kwietnia 2007.

CELE KAMPANII:
Kampania organizowana przez Ambasadę Danii stwarza platformę do efektywnej wymiany doświadczeń oraz realnego wdrażania gotowych rozwiązań, ze szczególnym naciskiem na rozwiązania w sektorze budowlanym, na rynku polskim. Polska gospodarka stoi przed ogromnymi wyzwaniami, związanymi z energooszczędnością przemysłu i budownictwa, określonymi przez ambitne założenia:
• redukcji dotychczasowego zużycia energii o 20% do końca 2020 roku
•  wprowadzenia wydajnych metod redukcji zużycia energii oraz ochrony środowiska.
W oparciu o postanowienia Polityki Energetycznej Polski do 2025 roku, dotyczące efektywności energetycznej gospodarki inicjatorzy Kampanii " Z Danią Bliżej Przyszlości" dążą do budowania, wśród określonych grup docelowych, świadomości na temat innowacyjnych produktów i usług oraz kształtowanie zapotrzebowania na technologie oferowane przez firmy przodujące we wdrażaniu efektywnych energetycznie rozwiązań.

Polityka Energetyczna Polski do 2025 roku zakłada że "Zmniejszenie zużycia energii pierwotnej w przeliczeniu na jednostkę Produktu Krajowego Brutto jest istotnym elementem zrównoważonego rozwoju kraju". W związku z tym przewiduje podejmowanie w najbliższym okresie (do roku 2008) takich działań, jak prowadzenie kampanii informacyjnych, które wpływając na świadomość użytkowników energii, pozwolą na urzeczywistnienie ambitnych celów dotyczących zrównoważonego rozwoju kraju poprzez zmniejszenie zużycia energii w sektorze budowlanym.

Przykładem takiego działania jest Kampania " Z Danią bliżej przyszłości" realizowana przez Ambasadę Danii we współpracy z duńskimi firmami, których produkty pozwalają na zmniejszone i kontrolowane zużycie energii w budynkach mieszkalnych i przemysłowych przyczyniając się tym samym do ogromnych oszczędności zarówno po stronie użytkownika (mniejsze rachunki za energię) jak i kraju (zużywając mniej energii, mamy jej więcej i na dłużej).

Poprzez promowanie zaawansowanych w tej mierze duńskich technologii oraz postaw, organizatorzy Kampanii dążą do wsparcia Polski we wdrażaniu postanowień strategii Unii Europejskiej, dotyczących zwiększenia efektywności energetycznej, a tym samym bezpieczeństwa energetycznego kraju.

ZAŁOŻENIA KAMPANII:
Podstawowym zadaniem kampanii jest promowanie duńskich energooszczędnych produktów i usług, stanowiących jednocześnie przykład najlepszych rozwiązań pod względem wydajności technologicznej oraz estetyki. Tego typu produkty zdobywają coraz większe uznanie na polskim rynku, a dzięki promocji skierowanej bezpośrednio do potencjalnych odbiorców - m.in. deweloperów, projektantów, władz samorządowych, inżynierów - będą cieszyć się coraz większym zainteresowaniem.
W tym roku partnerami w Kampanii są firmy:
DANFOSS
GRUNDFOS
ROCKWOOL
VELUX

Patronat Honorowy nad Kampanią objął Minister Gospodarki RP oraz Duński Urząd Energetyki (Danish Energy Authority), w których to dziedzinach duńskie firmy od dawna przodują na rynku europejskim.

Źródło:
www.ambwarszawa.um.dk

 

Projekt i wykonanie i2D