Szwecja staje siÄ™ podstawowym kierunkiem eksportowym autobusów z Sanoka. Pod koniec sierpnia wyeksportowany zostaÅ‚ setny autobus marki Autosan do tego kraju.
Szczęśliwym numerem zostaÅ‚ oznaczony model Wetlina zbudowany na podwoziu Mercedesa Vario z silnikiem MB OM904LA o mocy 130 kW (177 KM) osiÄ…ganej przy 2200 obr.min. Sanocka fabryka wÅ‚aÅ›nie rozpoczęła produkcjÄ™ seryjnÄ… tego autobusu w wersji turystycznej. Pierwsza partia 10 autobusów przeznaczona jest wÅ‚aÅ›nie dla klienta skandynawskiego. Gotowa jest już wersja miejska i miÄ™dzymiastowa Wetliny i wkrótce po testach prototypów trafiÄ…
one do oferty Autosana. PopularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród skandynawskich odbiorców cieszÄ… siÄ™ autobusy Lider, Gemini. BÄ™dzie także prawdopodobnie duże zainteresowanie najnowszymi Wetlinami, gdyż Autosan już otrzyma! zamówienia na 20 sztuk tego modelu. Autobusy produkowane dla szwedzkich klientów - w przeciwieÅ„stwie do pojazdów przeznaczonych na rynek polski - sÄ… w caÅ‚oÅ›ci wykonywane ze stali nierdzewnej (szkielet, poszycie). CzÄ™sto zamawiane sÄ… także automatyczne skrzynie biegów oraz klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. W 2007 roku na ten rynek trafiÅ‚o 41 Autosanów a w pierwszej poÅ‚owie tego roku już 17 sztuk modeli miÄ™dzymiastowych.
ŹródÅ‚o: Transport Polski