HR Trends – edycja jesienna
Jak przygotować ludzi i organizację na wyzwania roku 2026?

Wydarzenie organizowane we współpracy z:


Jesienna edycja wydarzenia HR Trends będzie skoncentrowana na nadchodzącym roku 2026. Wraz z ekspertami rynku pracy spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: co przyniesie kolejny rok i jak skutecznie przygotować ludzi oraz organizacje na przyszłe wyzwania? Jak – poprzez odpowiednie kompetencje i doświadczenie pracownika – budować odporność organizacji na zmianę, która jest nieodłączną częścią przyszłych i obecnych wyzwań?
Agenda spotkania
09:00-09:30
Rejestracja i powitalna kawa
09:30-09:35
Oficjalne otwarcie
09:35-09:55
Rozwój pracowników w dobie zmian – Prezentacja
- Mads Veggerby Lausten – General Manager & Head of Cluster East, Novo Nordisk
W jaki sposób my, jako liderzy, możemy stworzyć środowisko, w którym nasze zespoły będą się rozwijać i zachowywać ciekawość w szybko zmieniającym się otoczeniu? Opieka zdrowotna zmienia się bardzo szybko, a firma Novo Nordisk znajduje się w samym środku tych zmian, koncentrując się przede wszystkim na poprawie wyników leczenia chorób przewlekłych, takich jak otyłość i cukrzyca. Mads podzieli się kluczowymi spostrzeżeniami na temat rozwoju talentów oraz zapewniania ciągłego wzrostu i rozwoju w międzynarodowych zespołach kierowniczych.
09:55-10:15
AI w miejscu pracy po 2026 – obowiązki pracodawcy w świetle AI Act. Jak przygotować firmę na nową rewolucję nie tylko w zakresie rekrutacji pracowników? – Prezentacja
- Agata Kamińska, Senior Associate, Peterka & Partners
Od 2 sierpnia 2026 r. zacznie obowiązywać większość kluczowych przepisów rozporządzenia EU AI Act, które radykalnie zmienią sposób, w jaki firmy w Polsce mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję w środowisku pracy. Nowe regulacje nakładają na pracodawców konkretne obowiązki, szczególnie jeśli korzystają z systemów AI wysokiego ryzyka – np. w rekrutacji, monitoringu efektywności czy zarządzaniu zespołem.
Podczas prezentacji przedstawione zostaną:
- najważniejsze wymagania prawne wynikające z AI Act dla działów HR i pracodawców,
- przykłady narzędzi, które zostaną objęte nowymi regulacjami (np. ATS, narzędzia scoringowe, monitoring AI),
- praktyczna lista działań, jakie firmy powinny podjąć już teraz, aby być gotowe na 2026 rok,
- rola HR jako kluczowego partnera w procesie zgodnego i etycznego wdrażania AI.
To nie tylko prawna rewolucja – to także szansa, by zbudować nową kulturę zaufania i odpowiedzialności w cyfrowym miejscu pracy.
10:15–10:30
Benefity pracownicze – Prezentacja wyników badania
Prezentacja SPCC i ARPI Accounting
10:30-10:40
Jak biznes może zmieniać Miasto: Fundusz Różnorodności Społecznej M. St. Warszawy – Prezentacja
- Justyna Matlengiewicz – Główny specjalista, Urząd Miasta St. Warszawy, Biuro Rozwoju Gospodarczego (RG) Wydział Współpracy z Inwestorami
10:40-10:55
Program Stażowy dla osób w każdym wieku – Prezentacja
- Natalia Dobosz – Starsza Specjalistka HR w DSV Global Business Services
- Aleksandra Kacprzyk – Starsza Specjalistka ds. Employer Brandingu i Komunikacji w DSV Global Business Services
Opowiemy o programie stażowym dla osób w każdym wieku, który oparty jest na naszej wewnętrznej polityce dot. różnorodności i inkluzywności. I o ile nasze drzwi niezmiennie są otwarte dla wszystkich, to zależało nam na tym, aby aktywnie zachęcić do dołączenia do naszej organizacji tych, dla których rynek pracy jest szczególnie nieprzychylny.
10:55-11:40
Profil pracodawcy w 2026 a doświadczenie pracownika – panel dyskusyjny
Co oznacza dziś atrakcyjny profil pracodawcy i jak powinien on ewoluować w czasach niepewności geopolitycznej, emigracji, zmian demograficznych i dynamicznych zmian technologicznych? Co musi oferować pracodawca, aby przyciągnąć i utrzymać wartościowych pracowników w coraz bardziej różnorodnych zespołach (wiekowo, kulturowo, osobowościowo)? Jak zmieniają się oczekiwania pracowników, czym powinno być „doświadczenie pracownika” w 2026 roku w zależności od etapu kariery i pokolenia? Czy lojalność jest nadal w cenie i jeśli tak – jaki jest na nią przepis?
Prelegenci:
- Blanka Borkowska, P&C Director Poland & Baltics, ISS
- Adam Latoń, Wiceprezes Zarządu DSV Services
- Xavier Perarnau Cardos, Dyrektor Zarządzający, Andel
- Anna Piotrowska-Banasiak, Manager, Talent Acquisition Management, Pandora Jewelry Shared Services
11:40–12:40
Networking
Spotkanie prowadzone będzie w języku angielskim.
Paneliści

Mads Veggerby Lausten
Mads jest doświadczonym i cenionym liderem w firmie Novo Nordisk, gdzie obecnie pełni funkcję dyrektora generalnego i szefa klastra wschodniego. Na co dzień pracuje w Warszawie i nadzoruje wyniki handlowe i operacyjne w 13 krajach. W trakcie swojej kariery Mads zajmował kilka stanowisk kierowniczych w Danii, Stanach Zjednoczonych i Szwajcarii, w tym stanowiska w dziale relacji inwestorskich, planowania finansowego, dyrektora finansowego na region europejski oraz dyrektora generalnego w Danii, która jest rodzimym rynkiem firmy Novo Nordisk. Jego międzynarodowe doświadczenie i strategiczne podejście ukształtowały jego zdolność do kierowania złożonymi organizacjami w procesie transformacji i rozwoju.
Znany ze swojego pragmatycznego i opartego na współpracy stylu przywództwa, Mads jest głęboko zaangażowany w budowanie wysokowydajnych zespołów oraz promowanie kultury różnorodności i integracji. Jego praca charakteryzuje się silnym naciskiem na rozwój talentów i osiąganie długoterminowych efektów.

Agata Kamińska
Senior Associate w PETERKA PARTNERS, specjalizuje się w prawie pracy. Doradza HR i kadrze zarządzającej w zakresie zatrudnienia, compliance, dokumentacji pracowniczej, sporów sądowych i relacji ze związkami zawodowymi. Ma doświadczenie w obsłudze firm z sektorów transportu, produkcji i e-commerce.

Natalia Dobosz
– Jestem Starszą Specjalistką HR w spółce DSV Global Business Services, gdzie jestem częścią zespołu Talent Acquisition and People Experience. W mojej roli prowadzę procesy rekrutacyjne oraz zapewniam bieżące wsparcie menedżerom i pracownikom w ich codziennych wyzwaniach. Skupiam się na budowaniu inkluzywnego i angażującego środowiska pracy, które wspiera zarówno rozwój zawodowy, jak i osobisty – dlatego prowadzę rekrutację stażystów w każdym wieku w ramach programu stażowego DSV GBS.

Aleksandra Kacprzyk
W spółce DSV Global Business Services pracuję jako Starsza Specjalistka ds. Employer Brandingu i Komunikacji. W skrócie: organizuję, komunikuję i wdrażam inicjatywy skierowane do obecnych i potencjalnych pracowników, wzmacniając świadomość marki DSV – Global Transport and Logistics. Szczególnie ważne jest dla mnie tworzenie środowiska pracy, w którym każdy jest szanowany, doceniany, a także czuje się częścią wspólnej drogi – w atmosferze bezpieczeństwa i otwartości.

Blanka Borkowska
People & Culture Director, Poland & Baltics, ISS
Blanka Borkowska wierzy, że ludzie są sercem każdej organizacji. Od ponad 20 lat rozwija strategie, które łączą rozwój biznesu z troską o człowieka. Specjalizuje się w strategii personalnej, transformacji kulturowej i rozwoju nowoczesnych praktyk zarządzania ludźmi.

Anna Piotrowska-Banasiak
Anna Piotrowska-Banasiak to liderka HR z blisko 20-letnim doświadczeniem w obszarze rekrutacji, employer brandingu i HR, zdobywanym w Polsce, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Obecnie, jako Talent Acquisition Manager EE & GBS w firmie Pandora, wspiera rozwój regionu Europy Wschodniej oraz warszawskiego GBS, a także aktywnie angażuje się w inicjatywy branżowe, takie jak konkurs „Siła Przyciągania” organizowany przez Puls Biznesu.

Justyna Matlengiewicz
Ukończyła studia z zakresu zarządzanie i marketing na Uniwersytecie Warszawskim. Rodowita Warszawianka. W Urzędzie Miasta pracuje od 2021 roku. W Biurze Rozwoju Gospodarczego odpowiada m.in. za działania w zakresie współpracy z inwestorem oraz realizacje w ramach inicjatywy Funduszu Różnorodności Społecznej.

Xavier Perarnau Cardos
Dyrektor Zarządzający Andel
Urodziłem się w Barcelonie w Hiszpanii. Posiadam wyższe wykształcenie w zakresie zarządzania biznesem i finansów.
Doświadczenie zawodowe zdobywałem w czterech różnych krajach: Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Polsce, w różnych sektorach: produkcji, handlu detalicznym, doradztwie, FMCG i dystrybucji energii. Pełniłem różne funkcje w obszarze finansów i IT.
W czerwcu 2009 roku przeniosłem się do Polski i pracowałem dla Colgate Palmolive, Deutsche Telekom, HPE, Mettler Toledo, a od 2019 roku jako dyrektor Andel Sp. z o.o., gdzie zarządzam zespołem 30 specjalistów IT.

