Czy człowiek się jeszcze opłaca?

Za co dziś warto płacić człowiekowi? Czy człowiek ma jeszcze sens w świecie algorytmów?
To pytanie stało się punktem wyjścia do inspirujących rozmów podczas 3. edycji konferencji o AI, którą zorganizowaliśmy wspólnie z AHK Polska.
W świecie pełnym algorytmów, automatyzacji i cyfrowej efektywności – warto było na chwilę się zatrzymać i zadać sobie pytanie: jaką rolę odgrywa dziś człowiek w organizacji? Czy to właśnie teraz, bardziej niż kiedykolwiek, potrzebujemy kompetencji, których sztuczna inteligencja wciąż nie rozumie – takich jak empatia, odwaga, wyobraźnia?
Wydarzenie było okazją do:
- spojrzenia szerzej na relację człowiek–technologia w środowisku pracy,
- wysłuchania konkretnych przykładów i historii z firm, które łączą innowacje z odpowiedzialnością
- wartościowych rozmów i networkingu w gronie ekspertów, liderów i praktyków.
Dziękujemy wszystkim prelegentom, partnerom i uczestnikom za obecność i otwartość na rozmowy, które naprawdę mają znaczenie.
O tym jak naprawdę technologia zmienia rynek pracy dyskutowali eksperci technologiczni specjalizujący się m.in w cyberbezpieczeństwie, doświadczeni specjaliści HR i reprezentanci firm, podczas drugiej edycji poznańskiej konferencji AI „Czy człowiek się jeszcze opłaca”.
Szukając odpowiedzi na tytułowe pytanie nasi goście zgodzili się, że w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistość technologia jest jednocześnie wyzwaniem i sprzymierzeńcem.
– Nie zastąpi pracownika, ale na pewno zmieni jego rolę.
– Wdrażając nowe technologie, sięgając po automatyzację przedsiębiorcy rozwiązują problemy z różnych obszarów działalności operacyjne. Technologia wspiera ludzi w wykonywaniu zadań, dając im czas i przestrzeń na wykorzystanie innych umiejętności.
W przypadku budownictwa, opierającego się wciąż na fizycznej pracy ludzi, technologie efektywnie wspierają proces projektowania. W działach obsługi klienta już dziś chatboty skracają czas oczekiwania klientów.
Poznaj prelegentów:
- Leszek Tasiemski, WithSecure
- Rafał Szałek, Talex S.A.
- Karolina Milkowska, Delivery & Operations Director, Germany, Denmark, DSV – Global Transport and Logistics
- Ludmiła Wójtowicz, People and Culture Manager, IKEA Retail
- Łukasz Dwulit, Head of Central Eastern Europe Klarna
- Adam Sipowicz, co-founder of Aproco.io – automate business operations
- Ligia Szulc, Director of Communications and Marketing, Grupa WPIP